Pozyskuj więcej klientów z internetu

Case study marketing w branży podologicznej

09 Wrz
2020

logo dczs

Klient

Podologiczny Gabinet Dominika Bilik, dziś znany jako Dolnośląskie Centrum Zdrowej Stopy. Klient jest jednym z najlepszych specjalistów na terenie Dolnego Śląska z zakresu podologii, czyli prowadzenia terapii skóry i paznokci stóp. Firma istnieje od 2012 roku. Obecnie pracuje w niej 6 specjalistów z zakresu podologii, chirurgii i fizjoterapii. Placówka prowadzi także szkolenia dla kursantów w całej Polsce. Centrum przekracza roczny obrót 1.000.000zł. Firma współpracuje z markami Kerpro, Podopharm, PodoMed.

Więcej o kliencie:

Wyzwanie

Firma odezwała się do nas w momencie, kiedy uruchomili samodzielnie kampanię w Google Ads – był to rok 2014. Kampanie nie działały optymalnie. Były to pierwsze kroki stawiane przez firmę w marketingu internetowym. Klient szukał wsparcia w rzetelnym marketingu online.

Rozwiązanie problemu

Zidentyfikowaliśmy błędy w konfiguracji reklam w Google Ads w tym błędna konfiguracja słów kluczowych, stawek za kliknięcie i reklam. Naprawiliśmy błędy i kampanie zaczęły funkcjonować.

Klient, dzięki pierwszym kampaniom reklamowym zwiększył swoje dochody i zlecił nam kolejne działania marketingowe.

W ramach współpracy zrealizowaliśmy:

Nowa marka

Klient rozszerzał swoją działalność. Nie mógł już dalej działać jako jednoosobowy gabinet. Stworzyliśmy dla firmy nową markę, tym razem była to marka nie gabinetu, a kliniki:

logo dczs

Nowa strona internetowa

Stworzyliśmy dla klienta nową stronę zoptymalizowaną pod skuteczny marketing. Dodatkowo wdrożyliśmy moduł sklepu do sprzedaży szkoleń podologicznych z bramką płatności natychmiastowych Przelewy24.

strona www podolog dczs

 

Pozycjonowanie lokalne

pozycjonowanie statystyki przykład podolog

Wykres pokazuje wzrost widoczności strony na przestrzeni lat.

Strona internetowa, której nie mogą znaleźć potencjalni klienci, nie działa na rzecz marketingu firmy. W 2017 roku uruchomiliśmy dla klienta skuteczne działania pozycjonowania. Zdobyliśmy pozycje na główne frazy podolog Wrocław, podologia Wrocław i gabinet podologiczny Wrocław 1 pozycje. Dzięki temu na stronę www firmy wchodzi co miesiąc ponad 1500 potencjalnych klientów szukających podologa.

CZYTAJ TAKŻE:   Case study marketing marki osobistej w branży finansowej

Dodatkowo zarekomendowaliśmy klientowi pozostawienie starej strony. Dzięki temu po wpisaniu do Google frazy podolog Wrocław, klient zajmuje 1 i 3 pozycję na raz. Daje to dwukrotnie większą widoczność w wyszukiwarce Google.

Reklama Google Ads

Na tym etapie klient miał już pełny kalendarz pacjentów na miesiąc w przód dla całego zespołu. W takiej sytuacji nie mogliśmy po prostu zwiększać ilości zapisów. Skupiliśmy się na reklamie najdroższych usług.

Uruchomiliśmy kampanię na zabieg terapii wrastających paznokci(najbardziej zyskowna usługa) oraz remarketing:

reklama Google Ads baner podolog

Banery reklamowe w remarketingu.

Analityka – mierzenie skuteczności

Wprowadziliśmy do firmy Klienta Google Analytics – panel do zarządzania marketingiem strony internetowej. Ustawiliśmy w nim mierzenie konwersji, czyli ilości potencjalnych zapisów pacjentów kliniki:

google analytics konwersja

Wykrój danych z Google Analytics. Widzimy współczynnik skuteczności strony www i ilość kontaktów zrealizowanych przez potencjalnych pacjentów.

Dalszy rozwój – konferencja branżowa PodoLogicznie

Kolejnym krokiem było zorganizowanie konferencji podologicznej dla podologów z całej Polski. W ciągu 2 lat przygotowaliśmy i poprowadziliśmy marketing dla 3 takich wydarzeń dla łącznej grupy prawie 900 podologów. Bilety wyprzedawały się w 3 dni od uruchomienia sprzedaży i wydarzenia odbiły się pozytywnym echem w branży.

Opinie na temat wydarzenia PodoLogicznie.

Opinie na temat wydarzenia PodoLogicznie.

Realizowaliśmy komunikację na Facebooku, oprawę graficzną, przedsprzedaż, sprzedaż, budowę landing page, wysyłkę maili i sms.

Wyniki

Firma od jednoosobowego gabinetu wzrosła do wojewódzkiej kliniki. Inwestycja w marketing, pozycjonowanie i Google Ads przełożyła się na zwiększenie zysków firmy.

  • stworzyliśmy rozpoznawalną markę
  • zdobyliśmy 1 pozycje w Google na najważniejsze frazy
  • klient otrzymuje 580 telefonów od nowych klientów miesięcznie, dzięki skutecznej reklamie

Opinia klienta

Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński
Autor wpisu

Specjalista Marketingu w Rise360. Specjalista Google AdWords. Trochę też projektuje i pisze. Zwolennik diety paleo. W wolnym czasie czyta książki psychologiczne. W nocy nie śpi, bo planuje kolejne kampanie marketingowe.