5 zasad skutecznego komunikowania się na Facebooku (i nie tylko)

  • Social Media
Pobierz raport wydatków marketingowych 2020-2025Pobieram za darmo

Po pierwsze – Facebook, to nie giełda ofert OLX.  

Chodzi o to, jakie treści udostępniamy i reklamujemy na Facebooku lub w innym kanale social media. Wiele firm nie zastanawia się za bardzo nad tym – po prostu, publikują oferty i promocje. Usługa kosztuje tyle, produkt tyle, zniżka wynosi tyle, kup 2 dostaniesz jedno gratis. Nudy. Jest to przepalanie budżetu. Dlaczego? Po pierwsze, marka nie angażuje. Po drugie, nie wzbudza zaufania. Na Facebooku najważniejsza jest relacja z odbiorcami. Wyobraź sobie, że codziennie spotykasz się ze swoimi znajomymi – opowiadają o tym co im się przydarzyło, jak przygotowywali się do ostatniego wypadu w góry, a Ty? Codziennie mówisz im ile kosztuje Wasza znajomość. Not cool.

reklama facebook

Po drugie – Piszesz dla kogoś.

W takim razie co publikować na Facebooku? Publikuj to co zainteresuje Twoją grupę docelową. Prowadzisz fan page siłowni – pokaż efekt swoich podopiecznych, nagraj filmik komórką na YouTube i pokaż jak wykonuje się ćwiczenia, opisz podstawowe błędy w odżywianiu. A może prowadzisz międzynarodowe  biuro podróży? Udostępnij ciekawy poradnik jak zaplanować podróż, pokaż najlepsze miejsca do zwiedzania, które warto odwiedzić. Daj odbiorcy szerszą perspektywę tego, jakie wartości chcesz wypromować. Pokaż swoją misję. Twoi odbiorcy to docenią i pójdą za Tobą!

Po trzecie – Nie graj na czas.

Ten problem dotyka większość średnich i dużych firm. Firma sama prowadzi swojego fanpage lub zleca to agencji marketingowej. Agencja proponuje kreatywną strategię, podaje przykłady możliwych komentarzy i odpowiedzi. Szefowie firmy robią wielkie oczy i mówią: „Nie! Nie! Jesteśmy poważną firmą! Tak nie wypada”. I jak to się kończy? Na każdym kroku firma okazuje niebywałą wdzięczność:

post fan page

Jak się czują osoby, które próbują nawiązać komunikację, a dostają podziękowanie? Myślę, że wiesz najlepiej.

4 – Na komentarze i wiadomości staraj się odpisywać indywidualnie.

Głównym celem jest wywołanie pozytywnej interakcji. Zwróć uwagę na to, z kim rozmawiasz. Inaczej będziesz odpowiadał dwudziestoletniemu studentowi, inaczej czterdziestopięcioletniej mężatce z trójką dzieci. Zrozumienie tego, to Twój duży klucz do sukcesu. Postaraj się też pokazać osobowość swojej wyjątkowej marki.

komunikacja facebook

5 – To się dzieje teraz.

Jeszcze jakiś czas temu listy były najbardziej popularną formą komunikacji. Obecnie króluje internet. Wszyscy Użytkownicy internetu komunikują się w czasie rzeczywistym. Odpisuj swoim fanom natychmiast tak, aby nie stracili kontekstu.

Wdrażanie wszystkich wszystkich zasad będzie z początku trudne. Uważam jednak, że wysiłek ten jest wart swojej ceny i powinien go podjąć każdy. Skuteczną komunikację na pewno docenią fani i przyszli Klienci.

Autor artykułu
Błażej Katarzyński
CEO

Udostępnij

LinkedIn logoFacebook logo
Pobierz raport wydatków marketingowych 2020-2025Pobieram za darmo

Czytaj również

Bezpłatna konsultacja 🔥

Umów sie na konsultację, a my powiemy Ci, co możemy zrobić razem i ile na tym zarobisz.

Dołącz do zadowolonych klientów:

O Bag logoKruk logoExim Tours logoDolina Noteci logoOEX logo

Zamów indywidualną wycenę

Powered by Trust.Reviews