Zakładanie wizytówki w Google Moja Firma

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Poradnik A-Z

Prowadzisz działalność lokalną? Google daje Ci możliwość dotarcia do klientów z Twojej okolicy poprzez wyniki wyszukiwania, ale również przez Google Maps. Internauta może szukać wykonawcy usługi czy dostawcy produktu w swojej okolicy. Jeśli skorzysta z map Google, to zobaczy, że np. Twoja firma znajduje się w pobliżu. Zanim jednak będzie mógł Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania, musisz założyć wizytówkę w Google Maps. Sprawdź, jak to zrobić.

Założenie wizytówki w Google Maps krok po kroku

Dzięki dodaniu profilu w Google Moja Firma informacje o Twojej działalności mogą się wyświetlać nie tylko w Google Maps, ale również w wynikach wyszukiwania. Na różne zapytania pojawia się tzw. trzypak wizytówek. Co istotne, one nie wyświetlają się wyłącznie wówczas, gdy internauta wyśle zapytanie lokalne, np. fryzjer Częstochowa. Wystarczy, że wyszuka frazę fryzjer, a wtedy Google, bazując na jego lokalizacji, wyświetli wyniki lokalnych firm. 

Źródło: Google.pl

Zanim jednak Twoja strona zacznie się pojawiać w tym trzypaku lub w Google Maps, musisz założyć bezpłatny profil firmy w Google Moja Firma. Zwróć uwagę na to, że dodanie wizytówki jest całkowicie darmowe, podobnie jak jej utrzymanie w kolejnych latach. W Polsce wciąż dochodzi do prób wyłudzeń opłat za przedłużenie wyświetlania wizytówki. Pamiętaj – to darmowa usługa. Przejdźmy zatem do kolejnych kroków, które musisz podjąć, aby założyć profil firmy.

  1. Wejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Zaloguj się, jeśli masz już konto Google, a jeśli nie, to załóż je.
  2. Po zalogowaniu się kliknij Dodaj firmę, a następnie Dodaj pojedynczą firmę
Źródło: Google Moja Firma
  1. Najpierw otrzymasz propozycję odnalezienia już istniejącej wizytówki, którą chcesz zarządzać. Możliwe, że profil został założony przez internautę lub przez Google. Zakładam jednak, że Twojej wizytówki nie ma, więc postaw kolejny krok – kliknij Dodaj informacje o swojej stronie w Google
Źródło: Google Moja Firma
  1. Następnie podaj nazwę firmy. Nie powinna ona zawierać słowa kluczowego czy emoji, tj. piktogramów, a także słów pisanych wielkimi literami (chyba że to skrótowiec) i haseł marketingowych. Najlepiej postawić na taką nazwę, pod którą Twoja firma funkcjonuje na co dzień – znajdującą się na szyldzie, ale nie dodawaj tam tytułów prawnych, jak np. sp. z o.o. sp. komandytowa. Pamiętaj, że złamanie reguł ustalonych przez Google wiąże się z ryzykiem zawieszenia wizytówki.
Źródło: Google Moja Firma
  1. W kolejnym kroku możesz dodać lokalną siedzibę firmy, którą mogą odwiedzać klienci, np. sklep lub biuro. Jeśli masz taki adres, to podaj go po kliknięciu Dalej
Źródło: Google Moja Firma
  1. Po dodaniu adresu biura lub sklepu Google zapyta, czy oferujesz prowadzenie usług w domu klienta lub w siedzibie firm, a może realizujesz dostawy? Zaznacz to zgodnie z tym, co proponujesz. 
Źródło: Google Moja Firma
  1. Jeśli zaznaczysz Tak, to następnie padnie pytanie o obszar działania. Określ zatem, gdzie dojeżdżasz do klienta. Możesz wybrać wiele różnych obszarów – miejscowości i dzielnice, województwa, całą Polskę, a także inne kraje.
Źródło: Google Moja Firma
  1. Następnie możesz, ale nie musisz, dodać numer telefonu i adres strony. Natomiast zdecydowanie powinieneś wprowadzić obie informacje. To na stronie internauci będą się zapoznawać z Twoją ofertą albo bezpośrednio z wizytówki będą się łączyć z Twoim numerem telefonu. 
Źródło: Google Moja Firma
  1. Po wprowadzeniu tych wszystkich danych przychodzi moment na weryfikację. Google musi potwierdzić, że Twoja firma istnieje, a Ty masz prawo ją reprezentować. W zależności od historii konta Google Moja Firma i wprowadzonych danych możesz uzyskać różne propozycje. Na pewno jedną z opcji, a może jedyną, będzie wysłanie kartki pocztowej. Możliwe, że do weryfikacji wystarczy potwierdzenie za pomocą kodu SMS lub automatycznego połączenia. Możesz też w innych opcjach wybrać Zweryfikuj później, ale pamiętaj, że przed weryfikacją strona nie będzie widoczna dla internautów. 
Źródło: Google Moja Firma

Na pocztówkę z kodem poczekasz około 2 tygodnie. Jeśli w tym czasie jej nie dostaniesz, to wtedy możesz poprosić o wysłanie kolejny raz – zdarza się, że kartki nie docierają do adresatów. Po tym kroku Twoim zadaniem będzie wprowadzenie kolejnych danych do wizytówki. Możesz:

  • Dodać usługi.
Źródło: Google Moja Firma
  • Podać konkretne godziny otwarcia.
Źródło: Google Moja Firma
  • Dodać opis firmy – cały powinien zajmować nie więcej niż 750 zzs, ale pamiętaj, aby najważniejsze dla Twojej działalności słowo kluczowe pojawiło się w pierwszych 250 zzs. 
  • Dodać zdjęcia firmy – to ważny element, który zwraca uwagę internautów i może się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. 

Czeka na Ciebie również niespodzianka w postaci 200 zł, które możesz wykorzystać na reklamę w Google Ads. Pamiętaj, że samo założenie profilu to dopiero początek drogi. Powinieneś dodawać wpisy, zdjęcia, produkty, usługi i pozyskiwać opinie od klientów. To ważne czynniki, które mają wpływ na widoczność w Google. 

Założenie wizytówki w Google Moja Firma – dlaczego warto? 

Dzięki założeniu profilu Google Moja Firma zyskujesz kolejny kanał komunikacji z klientami. Mogą sprawdzić bez wchodzenia na stronę WWW godziny otwarcia, dane kontaktowe, dodane wpisy i opinie. Wizytówka zwiększa Twoje szanse na dodatkowy ruch pozyskiwany z wyników wyszukiwania Google, ale także daje możliwość zdobywania go z Google Maps. Powiązanie strony z tą wizytówką poprzez umieszczenie w serwisie np. w zakładce kontakt mapy Google z lokalizacją firmy jest czynnikiem, który pozytywnie wpłynie na widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. 

Jeśli nadal się zastanawiasz, czy warto, to być może przekona Cię garść wniosków, które wynikają z przeróżnych analiz. Okazuje się, że 49 proc. biznesów korzystających z GMF osiąga dzięki temu powyżej 1000 wyświetleń wizytówki w wyszukiwarce miesięcznie. 75 proc. wyświetleń ma miejsce w wynikach wyszukiwania, a 25 proc. w Google Maps.

Aż 84 proc. przypadków wyszukiwań przypadających na jeden podmiot to poszukiwanie firmy mającej daną ofertę, a nie konkretnej marki. Tzn. internauci dopiero odkrywają istnienie danej firmy i jej propozycji produktów czy usług.

Udostępnij

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?