W jaki sposób zacząć pozyskiwać klientów za grosze przez Facebook™?
Za pomocą już nie nowego, lecz wciąż rzadko używanego przez Twoją konkurencję typu reklamy: lead ads. Jak to zrobić? Zobaczysz krok po kroku w tym artykule i od razu będziesz mógł wykorzystać w swoim biznesie.
Dzięki tej reklamie:
- Otrzymasz leada, czyli dane kontaktowe do pre-kwalifikowanego klienta. Czyli zobaczysz jego imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
- Twój dział handlowy będzie miał dobrą bazę do obdzwaniania potencjalnych klientów i realizowania sprzedaży – znacznie lepsze i tańsze od cold callingu.
- Jeżeli sam lub sama prowadzisz firmę, w końcu znajdziesz sposób na zdobywanie nowych Klientów w znacznych ilościach!
Co to jest lead?
Z uwagi na to, że w języku polskim nie ma analogicznego wyrazu, nadal posługujemy się wyrazem lead. Lead to według definicji:
Lead – zestaw informacji dot. firmy, osoby oraz sytuacji biznesowej, które wskazują, że w firmie spełniającej warunki grupy docelowej, istnieją sprzyjające warunki do rozpoczęcia sprzedaży.
Jak wygląda przykładowy zestaw informacji będącej leadem:
- Imię i nazwisko: Bożena Kowalska
- Numer telefonu: +48 000 000 000
- Adres e-mail: [email protected]
- Kanał pozyskania: Rise360 – Zyskowna kampania – Usługa
Dodatkowo lead może zawierać informację np. o wybranej usłudze lub produkcie, który ją interesuje.
Dlaczego leady?
Jest to bardziej efektywne. Prawda jest taka, że nie wszystko musi i powinno być w internecie. Jeżeli chcemy zachęcić klienta, do skorzystania z naszej usługi, to przekonanie go, aby zrealizował cały proces zakupowy sam, przez internet, może być dla niego za trudny.
Przykładowo, wybierasz SPA, do którego chcesz pojechać. Co robisz? Wpisujesz w internecie, przeglądasz 5 stron, sprawdzasz cenniki, galerie, opinie, potem porównujesz, oglądasz Facebooka, pytasz znajomych, w końcu sprawdzasz terminy… Widzisz ile akcji musi podjąć Twój klient? 🙂 Jest to minimum kilkadziesiąt akcji. Atrakcyjna reklama na leady, pozwoli Twojemu klientowi na skorzystanie z Twojej oferty za pomocą jednej akcji – kliknie w reklamę i wyśle Ci swoje dane w zamian za ofertę(im bardziej atrakcyjna, tym lepsza;)
Pozyskiwanie leadów to pomost między Twoją firmą a Twoim Klientem, który skraca dystans między wami, do minimum.
Jak to działa w 3 krokach – od strony potencjalnego klienta?
Model działania jest prosty. Ustawiamy odpowiedni typ reklamy na Facebooku. Potencjalny klient widzi naszą ofertę. Aby z niej skorzystać wystarczy, że kliknie w reklamę i potwierdzi wysyłkę swoich danych. Dane te są wpisywane automatycznie przez Facebooka, więc nie trzeba nawet używać klawiatury 🙂
Co dalej?
Mając takiego leada, czyli dane do klienta możemy:
- Wysłać mu automatycznie ofertę przez program mailingowy.
- Zadzwonić do niego i przedstawić mu ofertę oraz zaproponować bezpłatną próbkę.
Według statystyk przeciętna strona internetowa ma skuteczność na poziomie 1%, to znaczy, że jedna na 1000 wchodzących na nią osób zadzwoni do Twojej firmy. Pozyskanie leada, czyli kontaktu do Klienta, daje Ci niemal 100% gwarancji na skontaktowanie się z klientem. Z naszego doświadczenia reklama na leady daje następnie nawet 80% skuteczności sprzedażowej na poziomie bezpłatnej próbki i 30% na poziomie sprzedaży właściwej.
Jak zacząć pozyskiwać klientów i leady?
Tworzymy reklamę na Facebooku. W pierwszej kolejności wybieramy typ kampanii: na pozyskiwanie kontaktów.
Następnie przejdź przez cały proces, stwórz formularz kontaktowy do zbierania kontaktów i złóż zamówienie.
Następnie sprawdzamy czy na naszej karcie płatniczej jest 5.000zł na reklamę.
Żartuję 🙂 Na pierwszą reklamę na kontakty wystarczy Ci niewiele. Zaraz to zobaczysz.
Jakich efektów możesz się spodziewać?
Przykład efektów z pierwszych 2 godzin po uruchomieniu kampanii na pozyskiwanie kontaktów, czyli leadów:
O czym jeszcze pamiętać?
Czas
Mam już leady co teraz?
Teraz czas na sprzedaż. Ty lub Twój dział handlowy możesz zacząć dzwonić do potencjalnych klientów. Nie powinieneś również zapomnieć o dodanie ich do swojej bazy mailingowej. Jeżeli nie wiesz jak efektywnie wykorzystać leady, zawsze możesz skorzystać z usługi experta. Jeżeli chcesz taką reklamę ustawić w swoim biznesie i osiągnąć podobny efekt, czyli kontakt do klienta za 55 groszy, czas zacząć działać!
Podoba Ci się ten artykuł? Napisz TAK lub NIE w komentarzU i udostępnij go na Facebooku, aby inni też mieli dostęp do wiedzy.
Zapoznaj się też z moim poprzednim artykułem 5 kluczowych wskazówek do budowy silnej marki