Witamy w Rise360 Business & Marketing

Wskaźnik trafności reklam na Facebooku – jak zminimalizować koszt reklam?

12 Maj
2017

Jak płacić mniej za kliknięcia reklam Twojej firmy na Facebooku? Na to pytanie stara się odpowiedzieć każdy marketer. W zmniejszaniu kosztów CPC(koszt kliknięcia) reklamy bardzo ważne, abyśmy brali pod uwagę revelance score, czyli wskaźnik trafności reklamy.

Wskaźnik trafności reklamy na Facebooku – co to jest?

Na Facebooku możemy przeczytać:

„Wskaźnik trafności reklamy to używany w raportowaniu skuteczności reklam miernik odzwierciedlający szacowany poziom adekwatności anej reklamy dla wybranej dla niej grupy docelowej, obliczany na podstawie uzyskiwanych przez reklamę wyników i innych czynników. Reklama, której wskaźnik trafności jest wysoki, ma większe szanse, że zostanie wyświetlona odbiorcom, niż inne reklamy.”

Należy pamiętać, że wskaźnik trafności może wynosić od 1 do 10. Najmniejsza jego wartość, czyli 1, stanowi a bardzo dużym niedopasowaniu reklamy do grupy docelowej. Wskaźnik na poziomie 10 oznacza, że nasza reklama jest bardzo atrakcyjna dla wybranych odbiorców.

Wartość wskaźnika trafności reklamy można zobaczyć dopiero, gdy reklama osiągnie 500 wyświetleń.

Wpływ wskaźnika trafności na koszt reklamy

relevance score facebook

Na dole widzimy relevance score, czyli po polsku wskaźnik trafności reklamy. Zielone kolumny, to CTR – czyli wskaźnik klikalności reklamy. Jeżeli odbiorcy chętnie klikają w reklamę, to CTR jest wysoki. Na niebiesko zaznaczony jest CPC – koszt za kliknięcie w reklamę.

O czym mówi wykres? Pokazuje, że wskaźnik trafności wpływa bezpośrednio na koszt reklamy. Jeżeli reklama uzyska wskaźnik trafności na poziomie 10 – średni koszt za kliknięcie w taką reklamę wynosi około 0,02$, czyli 0,08zł. Jeżeli wskaźnik trafności będzie wynosił 1, to koszt za kliknięcie w reklamę będzie wynosił nawet 0,95$, czyli niecałe 4,00zł.

Wskaźnik trafności reklamy – gdzie go znaleźć?

trafność wskaźnika reklamy facebook

W managerze reklam wybieramy w Kolumnach: Wyniki. Jedna z ostatnich kolumn, to wskaźnik trafności, którą zobaczymy przeglądając Reklamy. Przeglądając Kampanie i Zestawy reklam nie zobaczymy wskaźnika trafności reklamy. Musimy przejść do ostatniego elementu kampanii, jakim są reklamy.

Jak poprawić wskaźnik trafności reklamy?

Przede wszystkim nasze reklamy muszą być jak najlepiej dopasowane do grupy docelowej. Załóżmy, że reklamujesz buty do biegania. Przeanalizujmy. Jeżeli skierujesz swoją reklamę do grupy docelowej charakteryzującej się:

  • bieganie
  • zdrowe życie
  • fitness
  • odchudzanie
  • maraton

to 2 punkty idealnie odpowiadają Twojej grupie docelowej, ponieważ są biegaczami. Czyli, jeżeli usuniesz ogólne cechy grupy docelowej, Twoja reklama uzyska wyższy wskaźnik trafności. Kierowanie Twojej reklamy powinno wyglądać tak:

  • bieganie
  • maraton
  • zdrowe życie
  • fitness
  • odchudzanie

Drugim elementem jest tekst i zdjęcie/video na reklamie. W tekście możesz skorzystać z emoji, które wywołują więcej emocji, niż sam tekst 💪 😁 👊 🚗 😍. Wykorzystaj je w miejsce znaków interpunkcyjnych. Zamiast zwykłego zdjęcia, wygeneruj na Facebooku 10-cio sekundowy film stworzony ze zdjęć – tak, jest taka opcja. Na internecie znajdziesz naprawdę dużo inspiracji. Jest XXI wiek. Korzystajmy z tego.

Przykład z życia

Poniżej dane reklamy z szeroką grupą odbiorców(10 zainteresowań), która została zawężona do 2 zainteresowań. Wyniki:

Przed zmianą(wskaźnik trafności 4, koszt 3,20, CTR: 0,9%):

Po zmianie(wskaźnik trafności: 6, koszt: 1,26, koszt, CTR: 2,4%):

Podążaj za latarnią

Jak widzimy wskaźnik trafności reklamy na Facebooku może nam bardzo pomóc w optymalizacji reklam. Powyższy tekst jest dosyć prosty, wręcz banalny. Jego celem było przekazanie, że za pomocą jednego proste współczynnika możemy lepiej odnaleźć się w reklamach na Facebooku. Mam nadzieję, że komuś pomoże. Wskaźnik trafności reklam jest niczym latarnia, która oświetla nam drogę do lepszych wyników. Spodobał Ci się artykuł? Skomentuje poniżej!

Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński
Autor wpisu

Specjalista Marketingu w Rise360. Specjalista Google AdWords. Trochę też projektuje i pisze. Zwolennik diety paleo. W wolnym czasie czyta książki psychologiczne. W nocy nie śpi, bo planuje kolejne kampanie marketingowe.