Strona internetowa to Twoja wizytówka. To idealne miejsce do kreowania wizerunku marki, usług i produktów. Odpowiednio zaprojektowana strona przeprowadzi Twojego klienta zaplanowaną wcześniej ścieżką, która pomoże mu podjąć ostateczną decyzję zakupową. Jakie powinny być współczesne strony internetowe? Jak tworzyć strony www, by wyróżniały się wśród innych? Na co zwrócić uwagę, szacując koszt wykonania strony i jak wybrać odpowiedniego wykonawcę? Podpowiadamy!
Projektowanie stron internetowych – jaka powinna być nowoczesna strona www?
Jeśli chcesz wyróżnić się wśród konkurencji, przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać obecnych, musisz zbudować silny wizerunek swojej marki w sieci. Jednym z podstawowych elementów, które pomogą Ci budować ten wizerunek, jest nowoczesna, intuicyjna i estetyczna strona internetowa. No dobrze, ale nowoczesna, czyli jaka?
Użyteczność i dostępność strony www
Użyteczność i dostępność to dwa czynniki, które decydują o tym, czy:
- odbiorca będzie poruszał się po stronie intuicyjnie dzięki odpowiednio zaprezentowanej hierarchii treści i prostemu schematowi strony,
- czy trzykrotnie wyjdzie z siebie i stanie obok podczas wyszukiwania informacji, które go interesują, a na końcu i tak nie znajdzie tego, czego szuka i opuści stronę, złorzecząc pod nosem.
Użyteczna strona to taka, która jest intuicyjna, czytelna, szybka, funkcjonalna i bezpieczna. Dobrze zaprojektowana strona powinna mieć łatwą i czytelną nawigację i jasną hierarchię informacji, dzięki której użytkownik znajdzie dokładnie to, czego szuka.
Nowoczesna strona musi być też responsywna, czyli dostępna na różnych urządzeniach i różnych ekranach. Powinna być również projektowana tak, by była zrozumiała i dostępna dla osób z różnymi ograniczeniami percepcyjnymi, ruchowymi, poznawczymi i językowymi.
Atrakcyjny i czysty design
Design strony internetowej to nie tylko kwestia estetyki, ale także komunikacji i wizerunku. Wygląd strony powinien być spójny z branżą, charakterem i wartościami firmy, a także zainteresowaniami i preferencjami docelowej grupy odbiorców. Użytkownik już w kilka sekund potrafi ocenić, czy strona jest dla niego atrakcyjna, czy wręcz przeciwnie. Wykorzystaj to!
O czym warto pamiętać, by stworzyć nowoczesną i atrakcyjną stronę www?
- Wybór odpowiedniej palety kolorów, która harmonizuje ze sobą i z identyfikacją wizualną firmy,
- Wysokiej jakości zdjęcia, grafiki i ikony, które są atrakcyjne, adekwatne i spójne z treścią oraz stylem strony,
- Odpowiednia typografia, która jest czytelna, estetyczna i zgodna z identyfikacją wizualną firmy.
- Animacje, efekty i przejścia, które sprawią, że strona będzie bardziej dynamiczna.
Treści, które przyciągają i zatrzymują na dłużej
Treści to serce strony internetowej. To one przekazują informacje, budują zaufanie, przekonują do działania i tworzą relacje z użytkownikami. Właśnie dlatego treści powinny być nie tylko poprawne i rzetelne, ale także ciekawe, angażujące i logiczne – tak, by krok po kroku prowadziły odbiorcę przez poszczególne podstrony. O czym warto pamiętać, by stworzyć ciekawe i angażujące treści na stronę?
- Zdefiniować cel i odbiorców treści, czyli określić, co chcesz przekazać, komu i po co.
- Wykorzystywać teksty, które są oryginalne i przyciągają uwagę przyciągnąć uwagę, wywoływać emocje i korzystać z języka korzyści oraz są korzystne pod SEO.
- Używać prostych i zrozumiałych zdań – odbiorcy przychodzą po konkret i zwykle nie chcą czytać długich rozprawek.
- Mówić językiem odbiorcy, czyli dopasowywać teksty bezpośrednio do grupy docelowej.
- Wzbogacać treści o multimedia, takie jak zdjęcia, wideo, infografiki, podcasty, które uatrakcyjniają i ułatwiają przekaz oraz zwiększają zaangażowanie.
Daj się zobaczyć, czyli optymalizacja i pozycjonowanie
Kiedy piękna i funkcjonalna strona zostanie już stworzona, warto pokazać ją szerszej publiczności! Jeśli chcesz, by Twoją markę poznało jak najwięcej osób, musisz zadbać o to, by Twoja strona była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić?
- Optymalizacja strony www
Stworzenie strony lub sklepu internetowego to jedno, ale strona, która ma sprzedawać, powinna być również odpowiednio zoptymalizowana. Tak, by pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i mogła przynosić realne zyski. W ramach strony www warto zbudować strukturę linków wewnętrznych oraz stworzyć treści, które będą jednocześnie interesujące dla użytkownika, lekkie w odbiorze i nasycone frazami kluczowymi. Ważne jest również przeprowadzenie technicznych działań optymalizacyjnych, takich jak np. poprawa responsywności strony czy przyspieszenie czasu działania.
Tych drobiazgów, które składają się na dobrze zoptymalizowaną stronę, jest całe mnóstwo, a wiele z nich wykracza poza kompetencje programistów. Właśnie dlatego warto zlecić stworzenie strony internetowej specjalizującej się w tym agencji, zatrudniającej grupę specjalistów o zróżnicowanych kompetencjach. W Rise360 pracują najlepsi specjaliści, którzy zadbają o Twoją stronę w każdym aspekcie!
- SEO
SEO, czyli pozycjonowanie stron, to wszystkie działania prowadzące do wyprowadzenia witryny na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Jeszcze niedawno pozycjonowanie stron internetowych opierało się głównie o budowanie baz linków. Dziś powoli takie działania przestają być skuteczne. Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję – nawet tę topową – teraz jest najlepszy moment, by podejść do pozycjonowania zupełnie inaczej! Jesteśmy jedyną agencją w Polsce, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do osiągania spektakularnych wyników w pozycjonowaniu. TOP 10 w kilka miesięcy na popularne frazy? To da się zrobić!
Tworzenie stron internetowych – ile kosztuje?
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to inwestycja, która przez długi, długi czas będzie Ci przynosiła mnóstwo korzyści, takich jak m.in. zwiększenie rozpoznawalności, wiarygodności, zasięgu i – co za tym idzie – oczywiście sprzedaży. No dobrze, ale ile to kosztuje? Oczekujesz konkretnej odpowiedzi? Cóż… odpowiemy: to zależy. Cena strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników. Widełki zaczynają się mniej więcej od 500 zł, a górna granica jest trudna do wyznaczenia. Jakie czynniki wpływają na końcową cenę stworzenia strony internetowej?
Rodzaj i struktura strony internetowej
Stworzenie strony wizytówkowej będzie znacznie prostsze i mniej wymagające niż stworzenie np. bardzo dużego sklepu internetowego czy rozbudowanego portalu. Każdy, kto zajmuje się tworzeniem stron www, będzie opierał swoją cenę między innymi właśnie na rodzaju oraz strukturze strony. Im bardziej skomplikowana i złożona struktura, im więcej podstron, pozycji w menu, formularzy, galerii czy dodatkowych modułów, tym wykonanie strony będzie bardziej czasochłonne i tym samym droższe.
Czas i zakres prac
Cena zależy również od zakresu prac, za jakie odpowiedzialny będzie twórca lub zespół, któremu zlecisz pracę. Samo postawienie strony www będzie znacznie tańsze niż stworzenie zoptymalizowanej strony marketingowej, która będzie sprzedawać. Po pierwsze – ten drugi tym wymaga znacznie więcej pracy, a po drugie, dobrze skonfigurowana i przygotowana strona będzie dla Ciebie zarabiała przez długie lata. Inwestycja w takie narzędzie być może będzie wyższa, ale zwróci się szybciej, niż myślisz.
Jakość i doświadczenie wykonawcy
Szukając wykonawcy swojej strony internetowej, z pewnością spotkasz się z bardzo zróżnicowanymi wycenami. W wielu przypadkach spowodowane jest to w dużej mierze doświadczeniem zleceniobiorcy. Twoja strona może być stworzona przez freelancera lub zaprawioną w boju agencję, może być również napisana od zera lub stworzona z gotowego, często darmowego szablonu lub za pomocą generatora stron internetowych.
Osoby, które dopiero raczkują w branży i zbierają doświadczenie oraz budują portfolio, najczęściej, by wybyć się na rynku, oferują niskie ceny. Programiści z wieloletnim stażem czy agencje, które mają na swoim koncie setki wykonanych stron www, z pewnością wycenią taką usługę wyżej.
Czy strona wykonana przez początkującego programistę nie będzie działała, jak należy? Oczywiście nie ma takiej reguły! Bardzo często zdarza się, że początkujący programiści przygotowują świetnie wyglądające i sprawnie działające witryny. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, by Twoja strona była nie tylko dobrze wykonana, ale również świetnie zoptymalizowana i nastawiona na sprzedaż, to właśnie doświadczeni specjaliści z pewnością będą pomocni w uzyskaniu takiego efektu.
Dodatkowe usługi
Dodatkowe usługi to usługi, które nie są bezpośrednio związane z tworzeniem strony internetowej, ale mogą być potrzebne lub pożądane przez klienta, np. rejestracja domeny, hosting, SSL, backup, aktualizacje, wsparcie techniczne, szkolenia, marketing, system CMS, zaawansowane systemy rezerwacyjne, strefy dla użytkowników.itp. Każda dodatkowa usługa może podnosić wartość i poprawiać funkcjonalność Twojej strony internetowej, ale również podnosi koszt jej stworzenia.
Agencja interaktywna – tworzymy strony internetowe, które sprzedają
W Rise360 do tworzenia stron i sklepów internetowych podchodzimy kompleksowo. Przeprowadzamy analizę konkurencji, a w przypadku sklepów internetowych tworzymy strategię budowy sklepu e-commerce, która jest oparta na analizie unikalnych cech produktów oraz cechach person, które będą korzystały z danego sklepu. Tworzymy projekt graficzny zgodny z najnowszymi trendami oraz zasadami UX. Doradzamy również, jakie technologie, kurierzy i bramki płatności są najchętniej wybierane przez większość klientów.
Nasz zespół działa jak dobrze naoliwiona maszyna. U nas nie ma ludzi od wszystkiego. Każdy specjalista zajmuje się swoją działką, za którą odpowiada od początku do końca. Nad Twoim sklepem będzie pracowało kilka osób, które szybko i sprawnie dowiozą oczekiwany efekt. Mamy wypracowane procesy, według których działamy – bez przedłużających się procedur i ciągnących się bez końca ustaleń i konsultacji.
Tworzymy profesjonalne strony i sklepy internetowe, które generują sprzedaż i są zoptymalizowane nie tylko pod pozycjonowanie, ale również pod kampanie Google Ads. Nasze projekty stron są również dopasowane do najnowszych trendów mobilnych oraz proste i przyjazne dla użytkownika.
To właśnie kompleksowe podejście odróżnia nas od software house’ów, które tworzą i dostarczają kod, bez gwarancji na to, czy strona przyniesie oczekiwane efekty. My możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nasze marketingowe strony i sklepy internetowe są przygotowywane po to, by generować sprzedaż. I dowożą efekty, jakich oczekujesz!
Żaden nowoczesny biznes nie może dziś funkcjonować bez strony internetowej. Strona lub sklep internetowy to bardzo istotne elementy marketingowo-sprzedażowej układanki, który może mieć realny wpływ na wzrost zysków Twojej firmy. Zadbaj o to, by Twoje miejsce w sieci było stworzone przez profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy.