W momencie planowania kampanii marketingowych warto wziąć pod uwagę daty, które odbiją się szerokim echem w świadomości konsumentów. Z tego powodu przygotowaliśmy dla was kalendarz, dzięki któremu nie opuścicie żadnego ważnego wydarzenia i przez to nie pominiecie go w planowaniu treści w social media oraz działań marketingowych dla swoich produktów.
Zaplanuj budżet na 2019 z naszym kalendarzem
Początek roku to czas, kiedy warto zaplanować budżet, a także marketing i content w social media na cały rok. Dzięki naszemu opracowaniu będziesz pamiętać o ważnych i skupiających uwagę datach, bo to właśnie wtedy wzrośnie zainteresowanie odbiorców wszelkimi działaniami w mediach. Z całą pewnością warto umiejętnie włączyć kampanie marketingowe swoich produktów do atmosfery, która wytworzy się wokół świąt i wydarzeń, które się odbędą.
Sprzedawaj i reklamuj w social media wtedy, kiedy klienci kupują
Zachęcamy was do korzystania z naszej ściągi, która pomoże wam zaplanować kampanie pod tematykę odbywających się świąt i eventów, a także sprzedawać swoje produkty wtedy, kiedy klienci kupują, to znaczy na przykład podczas Black Friday, czy Cyber Monday, a delikatnie zwolnić, kiedy klienci będą mieli puste portfele, bo przykładowo kilka dni wcześniej zakończyły się Święta Bożego Narodzenia.
Kalendarz marketingowy 2019
Poniżej przedstawiamy listę różnych eventów i świąt. Z pewnością znajdziesz te, które najlepiej pasują do tego, co oferujesz swoim klientom. Dlatego nie ograniczaj się i bierz przykład ze znanych światowych marek, które sprzedają buty sportowe w czasie, gdy odbywa się wielka impreza piłkarska lub akcesoria grillowe wtedy, gdy pierwsze wiosenne promyki słońca pozwalają nam usiąść ze znajomymi w ogrodzie.
Miesiąc | Święto/event | Kiedy dokładnie ? |
Styczeń | Nowy Rok
Blue Monday Dzień Babci Dzień Dziadka Święto Trzech Króli |
01 stycznia
21 stycznia 21 stycznia 22 stycznia 06 stycznia |
Luty | Super Bowl
Rozdanie nagród Grammy Walentynki Dzień singla Dzień kota Rozdanie Oscarów Tłusty czwartek Intel Extreme Masters 2019 |
03 lutego
10 lutego 14 lutego 15 lutego 17 lutego 24 lutego 28 lutego 28 lutego – 3 marca |
Marzec | Dzień Kobiet
KSW 47 Dzień Świętego Patryka |
08 marca
23 marca 17 marca |
Kwiecień | Prima Aprillis
Dzień grzeczności za kierownicą Wielkanoc |
01 kwietnia
05 kwietnia 21 kwietnia |
Maj | Weekend majowy
Dzień grilla Koncert Elton Johna w Krakowie Eurowizja Matury
Dzień Matki |
1-5 maja
02 maja 04 maja 14-18 maja 6,7,9 maja, a także od 9 do 22 maja potrwają egzaminy ustne 26 maja |
Czerwiec | Finał Ligi Mistrzów
Dzień Dziecka Koncert Tokio Hotel w Warszawie Koncert Maroon 5 w Krakowie Dzień Ojca Koncert Backstreet Boys w Warszawie Koncert Phil Collinsa w Warszawie Igrzyska Europejskie 2019 Puchar Narodów Afryki |
01 czerwca
01 czerwca 05 czerwca 06 czerwca 23 czerwca 24 czerwca 26 czerwca 14-30 czerwca 15 czerwca-13 lipca |
Lipiec | Start wakacji
Open’er Festival Gdynia Koncert Bon Jovi w Warszawie |
01 lipca
3-6 lipca 12 lipca |
Sierpień | Wakacje
Dzień Blogów |
01 lipca – 31 sierpnia
31 sierpnia |
Wrzesień | Witaj szkoło | 01 września |
Październik | Dzień nauczyciela
Halloween |
14 października
31 października |
Listopad | Wszystkich Świętych
Zaduszki Black Friday Andrzejki |
01 listopada
02 listopada 29 listopada 29-30 listopada |
Grudzień | Cyber Monday
Dzień Darmowej Dostawy Mikołajki Święta Bożego Narodzenia Sylwester |
02 grudnia
05 grudnia 06 grudnia 24-26 grudnia 31 grudnia |
Spersonalizuj ten kalendarz według swoich potrzeb
Zachęcamy Cię, żebyś jeszcze raz przejrzał nasz kalendarz marketingowy i wybrał te eventy, które najlepiej komponują się z Twoim produktem. Wydrukuj naszą tabelkę i zaznacz wybrane wydarzenia. Które z nich pasują do angażującego posta na Fanpage na Facebooku, a które do kampanii w Google Ads? Następnie zastanów się ponownie nad budżetem na 2019 rok. Stwórz listę, na której w kolejności wypunktujesz wybrane przez siebie święta i eventy. Na pierwszym miejscu umieść jedno wydarzenie, w czasie którego stworzysz swoją najważniejszą kampanię, a na ostatnim to, które tylko weźmiesz pod uwagę, planując kampanię o najniższym budżecie w całym 2019 roku.