Masz już wizytówkę w Google Moja Firma? To zdecydowanie słuszny krok, jeśli chcesz pozyskiwać klientów z lokalnych wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że najczęściej im większe miasto, tym większa konkurencja, dlatego zdobycie ruchu z tego źródła wymaga odpowiedniej optymalizacji wizytówki. Co powinieneś zrobić, aby zwiększyć widoczność profilu?
Wizytówka w Google Moja Firma – co daje?
Kiedy wyślesz do Google zapytanie o frazę lokalną, np. hydraulik Bydgoszcz, to w wynikach wyszukiwania zobaczysz tzw. trzypak rezultatów z Google Maps. Jeśli mieszkasz w danym mieście, to wystarczy, że wpiszesz tylko nazwę specjalisty, którego potrzebujesz – bez nazwy miasta. Wtedy Google na podstawie Twojej lokalizacji wyświetli Ci wyniki lokalne.
Wizytówki pojawiają się, ponieważ założono dla nich profile w Google Moja Firma. Najczęściej odpowiadają za to osoby, które zarządzają tym podmiotem, pracują w dziale marketingu. Ewentualnie mogli je założyć internauci lub samo Google. Wizytówki te wyświetlają się również w wynikach Google Maps, gdzie na mapie prezentowana jest lokalizacja Twojej firmy.
Zatem, jeśli chcesz, aby i Twój biznes był widoczny wśród takich wyników, to w pierwszej kolejności załóż wizytówkę w GMF. Pamiętaj, że jest to opcja bezpłatna – jeśli ktoś do Ciebie zadzwoni z informacją o konieczności dokonania opłaty za jej dodanie lub przedłużenie, to masz do czynienia z oszustem.
W przypadku gdy chcesz mieć profil w GMF, to zapoznaj się z naszymi wskazówkami: Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Poradnik A-Z. Czy warto to zrobić? 49 proc. wizytówek firm zyskuje średnio powyżej 1000 wyświetleń miesięcznie, a 16 proc. biznesów ponad 100 telefonów. Za 75 proc. tych wyświetleń odpowiadają wyniki wyszukiwania, a za 25 proc. – Google Maps.
Co powinieneś zrobić, żeby wypozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?
Pozycjonowanie wizytówki GMF – krok po kroku
Jeśli masz już założony profil, to podejmij działania, dzięki którym wizytówka znajdzie się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i w Google Maps. Jak już wiesz, za większą liczbę przekierowań odpowiadają kliknięcia w wynikach wyszukiwania. Są tam tylko trzy pozycje, a Twoim celem powinno być znalezienie się wśród nich na kluczowe dla Ciebie zapytania. Zanim zaczniesz wdrażać zmiany, sprawdź, jakie są aktualne wyniki Twojej wizytówki. Po zalogowaniu się w Google Moja Firma, zweryfikuj podstronę „Statystyki”. Tam znajdziesz m.in. dane dotyczące wyświetleń profilu.
Pamiętaj, że pozycja w wynikach zależy m.in. od lokalizacji osoby, która wysyła zapytanie. Dlatego możliwe, że w przypadku danej dzielnicy będziesz na konkretne frazy na pierwszym miejscu, a w innej części miasta – na trzecim. Upewnij się zatem, jakie działania warto podjąć, aby poprawić widoczność Twojej wizytówki.
Wypełnij wizytówkę treścią
Nazwa wizytówki, adres firmy i numer telefonu obowiązkowo powinny się znaleźć w Twoim profilu. Pamiętaj, żeby był to ten sam adres, który widnieje w zakładce z danymi kontaktowymi na Twojej stronie. Bardzo istotnym elementem w optymalizacji profilu jest nazwa – nie może być to słowo kluczowe, gdyż grozi to zawieszeniem konta. Być może Twoja konkurencja tak robi, ale to nie jest dobra praktyka. Lepiej użyj nazwy firmy w naturalnym połączeniu ze słowem kluczowym, bez podawania tytułów prawnych związanych z działalnością. Np. Arkas – skup samochodów w Bydgoszczy.
Nazwę możesz edytować po zalogowaniu się do GMF i kliknięciu „Informacje”. Opcję tę znajdziesz na samej górze.
Uzupełnij inne dane w profilu – godziny otwarcia, produkty, usługi, zdjęcia i to, co w Twoim przypadku jest istotne.
Zoptymalizuj opis firmy
To kolejny ważny element. Na tę treść masz do wykorzystania 750 zzs, z czego najważniejszych jest pierwsze 250 zzs. To tutaj powinieneś umieścić najistotniejsze dla Twojej działalności słowa kluczowe, na które chcesz zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Możliwość edycji tego elementu znajdziesz w zakładce „Informacje”, na dole strony.
Wybierz odpowiednią kategorię
Wskazujesz to już na etapie zakładania wizytówki, ale później możesz zmienić decyzję. Edycja dostępna jest na podstronie „Informacje” – zaraz pod nazwą firmy. Jaką wybrać kategorię? Sprawdź, do jakiej są zaliczane inne przedsiębiorstwa, które pokazują się na najważniejsze dla Ciebie zapytanie. Kategoria jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Zaznacz tę, która występuje najczęściej i oczywiście pasuje do Twojej działalności.
Dodawaj wpisy i zdjęcia
Wizytówka może być sposobem na komunikację z klientami. Na dodane wpisy i zdjęcia mogą oni trafić w wynikach wyszukiwania i to ich zachęci do przeglądania profilu. Jakiś czas temu Google informowało na stronie dotyczącej zwiększania atrakcyjności wizytówki, że profile, które umieszczają zdjęcia, mają o 42 proc. większą liczbę zapytań o wskazówki dotyczące dojazdu i o 35 proc. więcej przekierowań na stronę. Obecnie można tam przeczytać już tylko, że mają tych zapytań po prostu więcej.
Zachęcaj do pozostawiania opinii
Jednym z czynników, które mają wpływ na pozycję wizytówki, są recenzje dodawane przez internautów. Znaczenie ma ich liczba, długość, a także zawartość. Powinieneś zachęcać klientów do wpisów np. poprzez oferowanie zniżek na kolejne zakupy. Warto zwracać się w tej sprawie bezpośrednio, o ile klient wyraził zgodę na takie wiadomości.
W panelu Google Moja Firma znajdziesz rozwiązanie, które ułatwia wysyłanie próśb o dodanie opinii po realizacji zamówienia poprzez np. udostępnienie odpowiedniego wpisu w serwisach społecznościowych.
Pamiętaj o odpowiadaniu na opinie – staraj się za każdym razem dodać unikatową treść, raczej unikaj wklejania tego samego contentu.
Lokalny link building
Kolejnym ważnym czynnikiem w budowaniu widoczności wizytówki jest pozyskiwanie odnośników. Mają one znaczenie nie tylko w pozycjonowaniu strony, ale również w budowaniu wysokich pozycji profilu GMF. W tym celu zdobywaj linki z lokalnych stron WWW – witryn dotyczących Twojego miasta i okolicy, serwisu ogłoszeniowego czy forum.
Istotne jest także zdobywanie wizytówek NAP, czyli wpisów na stronach, na których podajesz nazwę swojej firmy, jej adres, numer telefonu, a także stronę WWW. Pamiętaj, aby te dane były spójne z tymi, które znajdują się w wizytówce i w Twojej witrynie.
Połącz wizytówkę ze swoją stroną firmową danymi strukturalnymi
Teoretycznie samo osadzenie mapy na Twojej stronie jest już wystarczającym powiązaniem witryny z wizytówką, ale warto, abyś za pomocą danych strukturalnych opisał w witrynie również dane firmy – spójne z tymi, które podałeś w ustawieniach wizytówki. Możesz do tego użyć np. takiego kodu, jak poniżej. Podmień informacje i dodaj go np. w zakładce „Kontakt”:
<script type=’application/ld+json’>
{
„@context”: „http://www.schema.org”,
„@type”: „LocalBusiness”,
„name”: „Twoja frima”,
„url”: „https://adres-firmy.pl”,
„logo”: ” https://adres-firmy.pl wp-content/uploads/2022/01/twoje-logo.png”,
„image”: „https:// adres-firmy.pl /zdjecie1.jpg”,
„description”: „Opis firmy”,
„address”: {
„@type”: „PostalAddress”,
„streetAddress”: „ul. Warszawska 12”,
„addressLocality”: „Gdynia”,
„addressRegion”: „wojewodztwo”,
„postalCode”: „00-032”,
„addressCountry”: „Gdynia”,
„telephone”: „567894234”
}
}
</script>
Pozycjonowanie wizytówki – podsumowanie
Konkurencja w wynikach lokalnych nie jest tak duża, jak w przypadku ogólnych zapytań, ale najczęściej o wysokie pozycje rywalizuje wiele firm. Jeśli zoptymalizujesz profil, będziesz go rozwijać i zdobywać wizytówki NAP, to masz duże szanse na pozyskanie większej liczby telefonów i zapytań dzięki Google Moja Firma. Nie wiesz, jak to zrobić? Działania nie przynoszą efektów? Pozwól zająć się marketingiem Twojej firmy naszym specjalistom. Z nami zrealizujesz cele biznesowe.