Pomyśl sobie jaka jest marka najlepszych telefonów komórkowych na świecie. Pomyśl sobie o tym, gdzie zrobisz zakupy spożywcze w sobotę. Jaka marka przyszła Ci od razu do głowy? Samsung, Apple? Lidl czy może lokalny sklepi prowadzony przez rodzinę? To, że od razu znałeś swoją odpowiedź, to efekt silnej marki, do której się przywiązałeś. I nic w tym złego. Po prostu wiesz za co ich cenisz!
Jak zbudować silną markę? Poniżej 5 kluczowych wskazówek.
Prosty i skuteczny plan
Napisz, jakie kroki musisz zrealizować, by zbudować markę. Analogicznie, na szachownicy najlepsze ruchy, to te zaplanowane, przy użyciu wielu figur. Wygrywa dobry plan i strategia. Zaplanuj swoje działania np. za pomocą mapy myśli. Mogę polecić Ci w tym celu darmowe narzędzie GoConqr.com
W swoim planie weź pod uwagę:
- Obecność w internecie: strona www, fanpage, Instagram, Youtube, Twitter.
- Dystrybucja treści: gdzie i kiedy będziesz publikować treści.
- Cel budowy marki: świadomość marki, czyli ile osób zna Twoją markę i miało z nią kontakt, pozyskiwanie kontaktów(email, nr telefonu), zapytania o ofertę, sprzedaż(inaczej konwersje).
Sesja zdjęciowa
Często robimy sesję bez głębszego zamysłu. W efekcie zdjęcia nie wyróżniają się na tle konkurencji. Jest na to sposób. Zastanów się nad atrybucją swojej marki. Co to jest? Tak jak Zeus miał własny piorun, lekarze mają kitel i stetoskop, tak samo Ty powinieneś mieć swoje atrybuty. Dzięki temu Twoja marka będzie budziła większe zaufanie, a klienci będą w stanie powierzyć Ci większe zlecenia lub robić większe zakupy.
Zastanów się z jakimi przedmiotami powinieneś się kojarzyć swoim klientom. Kilka przykładów:
Dietetyk – jabłko(zdrowa dieta), centymetr(mierzalne efekty), ciężarki(chudnięcie).
Dentysta – piękny uśmiech(będą śnieżnobiałe efekty:)), wiedza(plakaty, książki), nowoczesność(ipad).
Marketingowiec – macbook pro(profesjonalizm), niebieskie okulary(świeżość, kreatywność).
Dowody skuteczności
Klient, zanim zdecyduje się na współpracę z Tobą, zada sobie pytanie: Czy to zadziałało u innych i zadziała u mnie? Jeżeli nie znajdzie odpowiedzi na to pytanie na Twojej stronie lub fanpage, a i tak zdecyduje się na skorzystanie z oferty, prawdopodobnie jest psychopatą. To dobra i zła informacja.
Najprościej odpowiedzieć na to pytanie za pomocą opinii Klientów. Zadzwoń do 3 swoich Klientów i zapytaj ich o opinie w następującej sekwencji:
- Co dała Ci współpraca ze mną?
- Czy przełożyła się na [CEL: np. finanse, zdrowie, pewność siebie itd.]?
- Co Ci to dało?
- Co tak naprawdę Ci to dało?
- Czyli co miałeś w konsekwencji?
Potem zapytaj czy możesz opublikować taką opinię w internecie, oczywiście po zatwierdzeniu. Dlaczego akurat taka struktura? Zawodowo, nazywa się to core influence.
Docieramy do najgłębszych marzeń i najważniejszych korzyści. Przykład: zwiększyła się sprzedaż(1 korzyść), dzięki temu więcej zarabiam(2 poziom korzyści), w końcu mogłem zatrudnić dodatkową osobę i spędzać czas z z rodziną(3 poziom korzyści). Dzięki temu czuję taki spokój, którego dotychczas nie miałem w biznesie(równoległy 3 poziom korzyści).
Takimi dowodami skuteczności zawładniesz sprzedażą swojej marki i staniesz się expertem w oczach klientów. Warto przed wejściem marki, zaplanować pozyskanie takich opinii.
Slogan Twoją obietnicą sprzedaży
Slogan to najważniejsza linijka tekstu Twojej firmy. No może poza nazwą 🙂 Slogan prawie każdy ma, ale tak niewiele marek wie po co.
Slogan, to narzędzie. Jakie ma zadanie? Przedstawić w kilku słowach wartość marki. Najsilniejsze slogany, to obietnice, na zachodzie znane jako Unique Selling Proposition, USP(unikalna propozycja sprzedażowa).
Jak stworzyć dobry slogan:
czasownik + przymiotnik + rzeczownik
3 konkretne przykłady dobrych sloganów
- wdrażam skuteczny marketing
- pomagam tworzyć zyskowne firmy
- likwiduję zbędne kilogramy
Remarketing
Zaplanuj jaką propozycję wyślesz osobom, które już były na Twojej stronie internetowej. Tak działa remarketing. Ktoś odwiedza Twoją stronę, a następnie na innych stronach np. na Onecie widzi baner graficzny z reklamą Twojej marki.
Musi to być coś mocnego. Darmowy okres próbny, darmowy audyt, pakiet z ogromną zniżką. Tak zwane bezmyślniki, czyli oferty, na które osoba zdecyduje się, bez zastanawiania się! Jeżeli nie masz natomiast na to pomysłu, umieść w remarketingu wielkie logo lub wielkie zdjęcie swojej twarzy(w przypadku marki osobistej) i napisz czym się zajmujesz. Dzięki temu Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna.
Upewnij się, że na stronie masz zainstalowany:
- Kod PIXEL Facebook’a.
- Kod Google Analytics.
To niezbędne kody, dzięki którym możesz ustawić reklamę w remarketingu. Zainstaluj je na swojej stronie www.
Jest to 5 kluczowych wskazówek do budowania silnej marki. Jeżeli stosujesz wszystkie 5, przybij piątkę! 🙂 Jeżeli nie, wprowadzenie tych wskazówek, to idealna szansa na umocnienie swojej marki.