Jak wpaść na dobry pomysł?

Jak skutecznie wpaść na dobry pomysł w marketingu

Design thinking: klucz do innowacyjnych rozwiązań w marketingu

d.school na Uniwersytecie Stanforda, rok 2007:
„Codziennie w krajach rozwijających się z powodu wychłodzenia organizmu umiera 4 mln wcześniaków. Znajdźcie rozwiązanie problemu.”
Indie, rok 2011
:
Na rynek wchodzą przenośne inkubatory, ultra tanie, proste w obsłudze i… ratujące życia nowonarodzonych dzieci.

źródło: extreme.stanford.edu

Co się działo przez te 4 lata?

Określenie problemu: Wcześniaki umierają na wsiach, w których przychodnie nie są wyposażone w inkubatory. Droga do szpitala w mieście zajmuje kilka godzin. Dziecko w trakcie podróży umiera z wychłodzenia organizmu.
Opracowanie rozwiązania: Zapewnienie dzieciom zamkniętego środowiska dającego ciepło w drodze do szpitala.
Efekt: Przenośny inkubator wielokrotnego użytku utrzymujący temperaturę ludzkiego ciała, przypominający wyglądem śpiwór. Koszt: ok. 100 zł (profesjonalne inkubatory to koszt nawet 100 tys. złotych).

Jak grupa Stanford d.school opracowała to rozwiązanie? Metodą design thinking. Ta przyda się też Tobie, jeżeli w Twojej firmie właśnie stanąłeś przed problemem nie do rozwiązania.

Firma jest jak dziecko

Często zagrożenie przychodzi z zewnątrz. Dlatego należy być czujnym każdego dnia. Najważniejsze jest przewidywanie i szybkie rozwiązywanie problemów. Co zrobić, aby twoje rozwiązania nie kosztowały 100 tys. zł, ale 100 zł? Metodę design thinking wykorzystasz na każdym etapie rozwoju firmy:
– Projektujesz markę i szukasz swojej niszy?
– Poważny inwestor wycofuje się z projektu?
– Maleje Ci sprzedaż?
– Silna konkurencja wchodzi na rynek?

Prowadzenie firmy to układanka łączących się elementów, które nieustannie musimy kontrolować: projekty, inwestycje, rekrutacje, zmiany prawne, faktury… Nagle w firmie pojawia się poważny problem, a Ty co gorsza nie wiesz, jaka jest jego geneza. Co robisz?

Użyj metody design thinking i zapewnij sobie sukces:

– dopasuj ofertę firmy bezpośrednio do potrzeb klienta
– rozwiąż każdy wewnętrzny problem: logistyczny, komunikacyjny, …
– modyfikuj i rozwijaj swoje produkty lub usługi
– usprawnij proces współpracy z klientem
– zaplanuj i przeprowadź skuteczny rebranding
– opracuj plan rozwoju firmy na kolejne 20 lat

Czyli przede wszystkim: wyróżnij się spośród licznej konkurencji. Nie odpowiadaj na potrzeby rynku, generuj je.

Design thinking to metoda projektowa, która pozwala na tworzenie innowacji. Inkubatory za 100 tys. zł w krajach rozwijających się są obecne tylko w miejskich szpitalach? Stwórzmy 1000 (!) razy tańsze rozwiązanie odpowiadające na nasze potrzeby. Tam, gdzie aktualne rozwiązania i narzędzia nie są w stanie Ci pomóc, sam opracuj nowe możliwości i antidotum na problemy firmy.

Wszystkie zasoby są ograniczone. Przestań tracić czas, pieniądze, ludzi i energię. Chcesz wiedzieć, jak wdrożyć proces design thinkingu w Twojej firmie? Daj nam znać w komentarzu, a przeprowadzimy Cię przez niego krok po kroku.


Bibiografia:

  1. dschool.stanford.edu
    2. ted.com – „A warm embrace that saves lives”.
    3. designorate.com
    4. designthinking.pl
    5. port.org.pl – „Droga do przyszłości (design thinking)”
Udostępnij

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?