Marketing dla kancelarii prawnej zgodny z obowiązującymi przepisami.
O kliencie
Klient to kancelaria prawna z Wrocławia, która skupia się na wspieraniu klientów biznesowych w rozwoju ich firm od początku ich istnienia po stałe wsparcie prawne. Grupą docelową klienta są przedsiębiorcy z Polski i zagranicy.
50
zapytań ofertowych miesięcznie
90%
zapytań to klienci biznesowi
13 zł
koszt jednego zapytania
Nasza firma zdobyła wielu klientów!
Edek Koziarzewski
Founder CMM Kancelaria Prawna
Wyzwania
Wyzwaniem było opracowanie skutecznego marketingu dla kancelarii, która podlega pewnym obostrzeniom prawnym. Kancelaria nie może się aktywnie reklamować. Może jedynie komunikować swoją obecność na rynku. Wszelkie przekazy komercyjne mogą skończyć się upomnieniem, a nawet utratą uprawnień. Drugim elementem wyzwania było to, że kancelaria obsługuje tylko firmy. Małe zlecenia konsumenckie nie były celem klienta.
Wyzwania w projekcie związane z przepisami.
01
Naczelna Rada
Adwokacka
Adwokaci mogą informować o swoich usługach poprzez strony internetowe, blogi, i profile w mediach społecznościowych. Informowanie jednak ma swoje ograniczenia, do jakich musieliśmy się dostosować.
02
Strona internetowa jest
naszym głównym medium
Musieliśmy skupić się na idealnym dopasowaniu treści na naszej grupy odbiorców, aby każde pozyskane wejście było maksymalnie wykorzystane. Skupiliśmy się na dodatkowych narzędziach wspomagających sprzedaż.
03
Pozycjonowanie dla
kancelarii
Budujemy pozycjonowanie, które przynosi leady w sposób przewidywalny i stale narastający.
Zaproponowane rozwiązanie
Marketingowa strona internetowa
Zaproponowaliśmy klientowi stworzenie marketingowej strony internetowej, czyli takiej, która faktycznie pozyskuje klientów. W tym celu przeanalizowaliśmy ofertę CMM, zapytania w Google Keywords Planner i połączyliśmy to w plan na stworzenie zakładek ofertowych.
Lead generation
Narzędzia do lead generation takie jak livecall, topbar oraz duży przycisk call-to-action zwiększają skuteczność strony. To dzięki naszemu sprawdzonemu know-how oraz wysokiej jakości copywritingowi zakładki ofertowe są bardzo skuteczne.
Struktura landing page
Zakładki zostały stworzone według struktury landing page-owej, która gwarantuje skuteczność. W odróżnieniu od innych kancelarii z ogólną ofertą, na stronie CMM przedsiębiorca znajdzie komplet informacji napisanych specjalnie dla niego oraz łatwe metody kontaktu.
Reklama bez reklamy
Potencjalnych klientów kancelarii sprowadzamy na stronę dostępnymi narzędziami, czyli wyszukiwarką Google poprzez pozycjonowanie organiczne i reklamę Google Ads. W Google Ads używaliśmy tylko reklam tekstowych zachowując standardy branżowe – bez upiększaczy i „haseł” reklamowych.
Marketingowa strona internetowa kancelarii
Opracowaliśmy dla klienta nową stronę, która jasno komunikuje, że kancelaria kieruje ofertę do przedsiębiorców. Strona jest elegancka, minimalistyczna i zgodna z nowymi wytycznymi algorytmów Google: Nawet tak proste zmiany jak modyfikacja zakładki kontaktowej pod kątem copwyritingu zwiększyły ilość zapytań. Standardowo kancelarie podają tylko dane kontaktowe. My poszliśmy krok dalej i wypisaliśmy również korzyści. Klient biznesowy od razu wie, że to do niego skierowana jest oferta i zna przewagi kancelarii CMM. Dodatkowo zaproponowaliśmy klientowi zamianę zwykłych zakładek ofertowych na struktury landing page-owe. CMM zaakceptowało propozycję. Przygotowaliśmy layout, teksty oraz grafiki. To działanie zwiększyło ilość zapytań ofertowych.
Ty też chcesz osiągać
z nami takie rezultaty?
Zostaw nam prośbę o kontakt a postaramy się odpowiedzieć w ciagu 24 godzin.
Pozycjonowanie
Dzięki naszym działaniom klient pomimo obecności dużych graczy na rynku uzyskał widoczność w TOP10 na takie frazy, jak:
legal english
spółka komandytowa
1900 wyszukań miesięcznie
spółka osobowa
1900 wyszukań miesięcznie
spółka kapitałowa
210 wyszukań miesięcznie
Do tego CMM dzięki rozwoju bloga uzyskał również widoczność fraz ogólnopolskich w TOP10, które dały mu zapytania również od większych klientów zagranicznych:
Słowa kluczowe i ruch
Widoczność strony klienta
Przed
Top10
6
Fraz kluczowych
Top50
38
Fraz kluczowych
Po
Top10
51
Fraz kluczowych
Top50
317
Fraz kluczowych
Marketing w Google
Sprawa nie była prosta. Branża prawna jest bardzo konkurecyjnym rynkiem. Wiedzieliśmy, że musimy zmierzyć się z dużymi podmiotami i korporacjami prawnymi z ogromnymi budżetami.
Wykorzystaliśmy nasz unikalny know how z zakresu SEO – w tym machine learning i techniczne SEO.
Działania z zakresu content marketingu w postaci bloga były pomocne przy budowaniu widoczności w wyszukiwarce.
W Google Ads wykorzystaliśmy ciężką pracę, czyli ustawienie reklam tekstowych, a następne ręczne wykluczanie kilkuset fraz niemonetyzujących.
Niewątpliwym atutem kampanii było precyzyjne zoptymalizowanie strony www i zakładek ofertowych pod kątem pozyskiwania zapytań. Bez tej optymalizacji kampanie byłyby nieskuteczne.
Reklama Google Ads
Opracowaliśmy wraz z klientem listę usług oraz branż, które chce obsługiwać. Na tej podstawie powstała struktura konta reklamowego oraz plan na budowę zakładek na stronie. Według wytycznych Google, reklama musiała być relewantna do zakładki, na którą kieruje. Przykładowo klient wpisuje obsługa prawna dla firmy budowlanej i po kliknięciu powinien trafić na podstronę na temat obsługi prawnej branży budowlanej. Konkurencja kancelarii CMM nie zadbała o ten zabieg. My odrobiliśmy z klientem zadanie domowe. Dzięki temu reklamy uzyskały wysoką ocenę jakości w panelach Google. Klient otrzymał wyższe pozycje reklam z mniejszym kosztem kliknięcia CPC.
Następnym zadaniem była już praca organiczna, czyli wykluczanie setek podmiotów konkurencyjnych. Na początku współpracy CMM zgłosił nam, że ponad połowa telefonów z reklam to błędne zapytania klientów innych kancelarii. Telefonu typu Dzień dobry, czy to kancelaria Kowalski & Partnerzy? były standardem. W celu wykluczenia wyświetlania reklam na marki konkurencji zawęziliśmy frazy do dopasowań ścisłych. Niestety spowodowało to brak wyświetlania się reklam. Nie było drogi na skróty. Musieliśmy iść szeroko i regularnie wykluczać całą lokalną konkurencję. Oprócz tego wykluczyliśmy też standardowe frazy typu za darmo, gratis, darmowy wzór pisma i cały szereg fraz prawa rodzinnego, spadkowego i cywilnego, którymi klient nie był zainteresowany. Te działania przełożyły się na bardzo dobrze działające i zoptymalizowane konto Google Ads. Klient zadowolony z wyników zlecił nam stworzenie kampanii również na optymalizację podatkową, która okazała się jeszcze większym sukcesem. W doradztwie podatkowym reklamowało się mniej konkurencji. Dzięki temu zapytania były jeszcze tańsze. Pozyskiwaliśmy dla kancelarii zapytania nawet w kwotach 13 zł za zapytanie.
Klient o współpracy
Wyniki
Klient skutecznie pozyskuje zapytania o wsparcie prawne z internetu w 90% od firm. Obecnie zgłasza się do niego 30-50 nowych podmiotów miesięcznie. Są to klienci firmowy z Dolnego Śląska oraz zagraniczni przedsiębiorcy potrzebujący wsparcia w otwieraniu spółek w Polsce.
30-50 zapytań miesięcznie
zapytania od klientów zagranicznych
90% zapytań to wysokomarżowi klienci biznesowi
tylko 13 zł za zapytanie od klienta
Prowadzisz kancelarie prawną i chcesz osiągać takie rezultaty?