Wzrosty ruchu i konwersji

Nowy poziom marketingu dla ogólnopolskiej firmy

WWW, SEM & Fb Ads

+109% konwersji z Google Ads
+387% konwersji z Facebook Ads
-51,5% koszt konwersji
Logo Rekuperatory

Klient

Rekuperatory.pl to obecnie największa firma montująca rekuperację, czyli wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła w Polsce. Posiada 2 biura we Wrocławiu oraz w Poznaniu. Obsługuje klientów we wszystkich województwach.

Wyzwanie

Wyzwaniem było przejęcie kampanii Google Ads, Facebook Ads oraz prowadzenia fanpage. W dalszej kolejności klient zakupił nową stronę internetową oraz kampanię B2B na pozyskanie instalatorów rekuperacji do współpracy. Kampanie przejmowaliśmy od agencji ze statusem Partnera Google, a jednak udało nam się dokonać sporej optymalizacji, o czym więcej poniżej.

Optymalizacja kampanii Google Ads
stała współpraca
Zwiększyliśmy u klienta znaczącą liczbę konwersji i obniżyliśmy jej koszt.
Prowadzenie fanpage i reklamy na Facebooku
stała współpraca
Poprowadziliśmy fanpage i stworzyliśmy skuteczne reklamy.
Nowa strona internetowa
3 miesiące
Stworzyliśmy nową stronę na platformie WordPress.

Google Ads

Wyłączyliśmy w Google Ads mierzenie zbędnych konwersji miękkich typu użytkownik spędził kilka minut na stronie, przewinął 25% strony.

Skonfigurowaliśmy twarde biznesowe konwersje: wysłanie formularza ofertowego, zamówienie połączenia przez narzędzie livecall, kliknięcie numeru telefonu oraz adresu email. Ustawiliśmy atrybucję konwersji na linearną, aby konwersje były dzielone między wszystkie kampanie, które wzięły udział w zrealizowaniu celu.

Informacja o konwersjach jest źródłem optymalizacji w kampaniach AI. Przy miękkich konwersjach Google szukałby osób, które długo oglądają stronę, a nie tych, które chcą zapytać o ofertę. Dlatego poprawienie analityki było bardzo ważne.

Następnie  wprowadziliśmy AI 2 poziomów na poziomie kampanii oraz konta. Zrobiliśmy również dodatkowe kampanie reklamowe w niewykorzystanych sieciach.

Dzięki temu w pierwszym roku współpracy zwiększyliśmy ilość wysłanych formularzy ofertowych w kanale Google Ads o 109% przy niemal identycznym budżecie reklamowym. Pozyskaliśmy również 61% więcej ruchu na stronie i obniżyliśmy koszt kliknięcia o 35%. W nowych sieciach reklamowych koszt konwersji spadł do 1/5 początkowej wartości.

Oszczędzanie budżetu Google Ads

Dodaliśmy system antyfraud-click, który oszczędzał klientowi średnio 1000zł miesięcznie blokując konkurencję i boty, które wyklikiwały reklamy.

 

Facebook

Na Facebooka przygotowaliśmy nowy media plan tworzonych treści. Informacje pozyskiwaliśmy prosto od doradców klienta Rekuperatory.pl i managera firmy, dzięki czemu pisaliśmy rzetelne posty, które pomagały potencjalnym klientom wybrać rekuperację.

W Facebook Ads wprowadziliśmy zupełnie nowe reklamy oraz remarketing. Najlepszy post reklamowy miał ponad 1000 reakcji i 100 komentarzy. Przełożyło się to na znacznie lepsze wyniki. W pierwszym roku współpracy pozyskaliśmy 827% więcej wejść na stronę www z Facebooka i aż 387% więcej konwersji.

Filmy

Nakręciliśmy dla klienta dodatkowe reklamy video, z których korzystaliśmy zarówno na YouTube,  Facebooku jak i w Google Ads. Przykładowy film:

Nowa marketingowa strona www

Otrzymaliśmy od klienta makiety UX nowego serwisu, które przebudowaliśmy pod kątem wyższego współczynnika konwersji. Następnie zaprojektowaliśmy grafikę i zakodowaliśmy stronę:

screen image
Wygląd strony www Rekuperatory

Marketing B2B

Dla drugiej marki klienta przygotowaliśmy landing page z zapisami na webinar dla przyszłych montażystów rekuperacji. Na webinary zapisało się ponad 1000 osób. Na jednym webinarze było najwięcej ponad 300 osób. Dział sprzedaży Ventermo otrzymał ponad 1000 leadów i łącznie 800 osób obejrzało szkolenia Ventermo, czyli zaznajomili się z ofertą marki:

screen image
Landing Page Ventermo
Rekuperacja

Wyniki

Wspólnie z klientem rozwinęliśmy kanał Facebook Ads, który zaczął być skutecznym źródłem wartościowych leadów. W Google Ads w tym samym budżecie pozyskaliśmy 60% więcej ruchu i o wiele więcej konwersji.

  • +109% konwersji z Google Ads
  • +64% ruchu z Google Ads bez większenia budżetu
  • 1000zł oszczędności budżetu Google Ads miesięcznie
  • 387% więcej zapytań ofertowych z Facebook Ads

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?