Wzrost zapytań

Rebranding, CRO & SEO/SEM

31% więcej formularzy ofertowych
143% więcej połączeń przez Livecall
124% więcej połączeń telefonicznych
Logo Dobre Drzwi

O kliencie

DobreDrzwi.pl oferuje usługę bezpłatnego pomiaru, sprzedaży drzwi i ich odpłatnego montażu z dojazdem do klienta. Marka jest obecnie liderem w branży według Opineo i obsłużyła już ponad 70 000 klientów w całej Polsce.

Wyzwanie

Właściciel firmy zgłosił się do nas z prośbą o audyt całego marketingu i zaproponowanie rozwiązań, które zwiększą sprzedaż w internecie.

Musieliśmy wziąć pod uwagę starszy, już niewspierany system CMS, na którym postawiono stronę. Konkurencją klienta są jednocześnie małe jednoosobowe działalności, które oferują montaż drzwi oraz duzi producenci, którzy wysyłają drzwi kurierem prosto do domu.

Wyzwaniem było również skomunikownie USP klienta, czyli kompleksowej usługi od pomiaru technicznego z dojazdem do klienta, doboru drzwi i finalnemu montażowi.

Nowy wizerunek

Klient potrzebował lepszego wizerunku, aby klienci ufali marce. Stworzyliśmy dla klienta nowe logo oraz księgę znaku.

Przed:

Po:

Pozycjonowanie AI – droga do 2580 fraz w TOP10

wyniki-pozycjonowania-dobredrzwi-rise360Kanał pozycjonowania organicznego był niezagospodarowany. Uruchomiliśmy pozycjonowanie techniczne z zastosowaniem technologii SEO AI, dzięki której klient szybko zwiększał swoje pozycje.

Niestety w trakcie współpracy okazało się, iż serwis klienta był zakupiony od istniejącej firmy na rynku, która postawiła klon strony i pozycjonowała ją z tą samą treścią. Pokrywały się kategorie, opisy i nazwy produktów, czyli większość serwisów. Mieliśmy doczynienia z filtrem Google Panda, który zaniża pozycję, gdy wykrywa dużą duplikację treści.

Na początku blokowało to wyniki klienta, ale dzięki zastosowaniu machine learning w SEO sytuacja się odwróciła i to DobreDrzwi.pl zaczęły zyskiwać ruch, a konkurencja go tracić. Na zielono spadki w serwisie z kopią treści DobreDrzwi.pl i na niebiesko wzrosty klienta:

Top10 na frazę drzwi wewnętrzne

Dzięki technologii AI na frazę „drzwi wewnętrzne” prześcignęliśmy konkurencję, która od kilkunastu lat inwestuje wielotysięczne budżety na pozycjonowanie. DobreDrzwi uplasowały się w TOP10 na frazę generującą ponad 110 000 zapytań miesięcznie.

Dodatkowo w trakcie współpracy:

  1. Zwiększyliśmy ilość wartościowych domen linkujących.
  2. Wykonaliśmy detoks ponad 100 tysięcy linków, który nakładał na serwis filtr Pingwin zmniejszając pozycje za nienaturalne linki.
  3. Poprawiliśmy w serwisie wiele błędów technicznych.
  4. Ulepszyliśmy UX strony.
  5. Uzupełniliśmy opisy kategorii.
  6. Dodaliśmy dane strukturalne i schema w serwisie.

SEO lokalne na miasta wojewódzkie w całej Polsce

Przygotowaliśmy dla klienta podstrony lokalne na wszystkie duże miasta w Polsce. Dzięki temu:

  • strona jest w TOP3 na większość dużych miast na frazy drzwi + miato np. drzwi Poznań, drzwi Wrocław
  • na 75% miast strona jest w TOP1

Klient zdominował rynki lokalne, co przyczyniło się do zwiększenia ilości zapytań.

Optymalizacja Web Core Vitals

Serwis klienta był stworzony kilkanaście lat temu, kiedy nowy update w Google: Web Core Vitals oczywiście jeszcze nie istniał. Dobraliśmy do projektu naszego najbardziej doświadczonego programistę i poprawiliśmy dane WCV w obrębie całego serwisu:

Obecnie klient pozyskuje ponad 30 tysięcy ruchu miesięcznie z pozycjonowania i liczba ta cały czas rośnie.

Uruchomiliśmy blog

Przygotowaliśmy dla klienta dział bloga i stworzyliśmy content plan na kolejne 12 miesięcy. Wykorzystaliśmy do tego narzędzia SEMStorm, ahfres, Google Keyword Planner oraz sugestie Google.

screen image
dobredrzwi-blog-content-marketing-rise360
Siedziba firmy dobre drzwi

Google Ads

Klient zdecydował się przejść do nas również z kampaniami Google Ads po roku współpracy.

DobreDrzwi posiadało ogromne konto z tysiącami grup reklam i dziesiątkami tysięcy reklam. Zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności skupić na optymalizacji na poziomie konta, a dopiero potem przejść do samych kampanii.

Wdrożyliśmy listę nowych wykluczeń na poziomie całego konta fraz, które nie generowały zapytań. Następnie przeszliśmy do działań AI.

Wdrożenie AI pierwszego i drugiego poziomu

Klient wydawał budżety na całą Polskę, ale koszt konwersji w kampaniach był nierówny. Raz było to kilka złotych, raz kilkaset. Winą były niepoprawnie wdrożone cele oraz strategia ręcznego CPC.

Odświeżyliśmy analitykę w Google Tag Manager i Analytics. Zmieniliśmy cele w kampaniach. Skupiliśmy się tylko na twardych konwersjach biznesowych: kliknięcie numer telefonu, maila, wysłanie formularza ofertowego, zamówienie połączenia narzędziem livecall. Poprzednio celami było też przejście do zakładki kontakt, spędzenie na stronie kilku minut przez użytkownika.

Ilość danych wystarczyła, aby Google AI działało na samych konwersjach twardych.

Wprowadziliśmy na koncie optymalizację kampanii pod kątem strategii docelowego CPA (cost per action – koszt za akcję) tak, aby Google szukał przede wszystkim klientów, a nie skupiał się na wydaniu 100% założonego budżetu.

W dalszym kroku połączyliśmy wszystkie strategie CPA kilkudziesięciu kampanii w jedno portfolio strategii (AI drugie poziomu). To pozwoliło na wymianę danych dotyczących użytkowników i konwersji między wszystkimi kampaniami.

Efekt? W ciągu pierwszych 3 miesięcy ilość konwersji wzrosła łącznie o 86% w tym samym budżecie reklamowym:

optymalizacja-google-ads-rise360

Oszczędzanie budżetu Google Ads

Dodaliśmy system antyfraud-click, który oszczędzał klientowi średnio 2000zł miesięcznie blokując konkurencję i boty, które wyklikiwały reklamy.

Poprawa UX strony

Po analizie danych w Google Analytics i w mapach ciepła przygotowaliśmy dla DobreDrzwi projekty odświeżające stronę główną, widok kategorii, widok produktu oraz zakładkę kontaktową. Wprowadziliśmy także suwak z markami producentów oraz banery z korzyściami kupowania w Dobre Drzwi. Zwiększyło to współczynnik konwersji na stronie o nieco ponad 1 punkt procentowy.

spotkanie zespołu dobre drzwi

Wyniki

Dzięki optymalizacji konwersji, strony www, wprowadzeniu bloga oraz technologii AI w Google Ads oraz pozycjonowaniu klient zwiększył i stale podnosi przychody z internetu.

  • Wzrost sprzedaży o 40%
  • Wzrost fraz w TOP10 z 239 do 2580 w 3 lata
  • Wzrost konwersji w Google Ads o 86% w 3 miesiące optymalizacji

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?