Skuteczny marketing w branży podologicznej

Tekst nad tytułem

Rebranding, website & SEO/SEM

icon
1,2 mln wartość kliniki
icon
3 miesiące zapisów w przód
icon
1 pozycja w Google
DCZS logo white

Klient

Podologiczny Gabinet Dominika Bilik, dziś znany jako Dolnośląskie Centrum Zdrowej Stopy. Klient jest jednym z najlepszych specjalistów na terenie Dolnego Śląska z zakresu podologii, czyli prowadzenia terapii skóry i paznokci stóp. Firma istnieje od 2012 roku. Obecnie pracuje w niej 6 specjalistów z zakresu podologii, chirurgii i fizjoterapii. Placówka prowadzi także szkolenia dla kursantów w całej Polsce. Centrum przekracza roczny obrót 1.000.000zł. Firma współpracuje z markami Kerpro, Podopharm, PodoMed.

Strona www

Opinia klienta

Branding
Czas: 1 miesiąc
Stworzyliśmy nową markę dla klienta.
Sesja zdjęciowa
Czas: 2 tygodnie
Klient zorganizował sesję zdjęciową w firmie.
Marketingowa strona internetowa
Czas: 1 miesiąc
Stworzyliśmy nową stronę www przy wykorzystaniu zdjęć i tekstów od klienta.
Google Ads
Stała reklama
Uruchomiliśmy skuteczne kampanie reklamowe w Google Ads oraz remarketing.
Pozycjonowanie
Stała reklama
Klient osiągnął 1 pozycje na najważniejsze frazy i plasuje się na nich od wielu lat.
Konferencje podologiczne
Czas: 3 miesiące
Przygotowaliśmy wraz z klientem 3 ogólnopolskie konferencje z łączną liczbą 1000 uczestników.
case study podolog

Wyzwanie

Firma odezwała się do nas w momencie, kiedy uruchomili samodzielnie kampanię w Google Ads – był to rok 2014. Kampanie nie działały optymalnie. Były to pierwsze kroki stawiane przez firmę w marketingu internetowym. Klient szukał wsparcia w rzetelnym marketingu online.

 

Rozwiązanie problemu

Zidentyfikowaliśmy błędy w konfiguracji reklam w Google Ads w tym błędna konfiguracja słów kluczowych, stawek za kliknięcie i reklam. Naprawiliśmy błędy i kampanie zaczęły funkcjonować. Klient, dzięki pierwszym kampaniom reklamowym zwiększył swoje dochody i zlecił nam kolejne działania marketingowe.

 

Nowa marka

Klient rozszerzał swoją działalność. Nie mógł już dalej działać jako jednoosobowy gabinet. Stworzyliśmy dla firmy nową markę, tym razem była to marka nie gabinetu, a kliniki:

 

 

Nowa strona internetowa

Stworzyliśmy dla klienta nową stronę zoptymalizowaną pod skuteczny marketing. Dodatkowo wdrożyliśmy moduł sklepu do sprzedaży szkoleń podologicznych z bramką płatności natychmiastowych Przelewy24.

screen image
case-study-screen

Pozycjonowanie lokalne

Strona internetowa, której nie mogą znaleźć potencjalni klienci, nie działa na rzecz marketingu firmy. W 2017 roku uruchomiliśmy dla klienta skuteczne działania pozycjonowania. Zdobyliśmy pozycje na główne frazy podolog Wrocław, podologia Wrocław i gabinet podologiczny Wrocław 1 pozycje. Dzięki temu na stronę www firmy wchodzi co miesiąc ponad 1500 potencjalnych klientów szukających podologa.

Dodatkowo zarekomendowaliśmy klientowi pozostawienie starej strony. Dzięki temu po wpisaniu do Google frazy podolog Wrocław, klient zajmuje 1 i 3 pozycję na raz. Daje to dwukrotnie większą widoczność w wyszukiwarce Google.

 

Reklama Google Ads

Na tym etapie klient miał już pełny kalendarz pacjentów na miesiąc w przód dla całego zespołu. W takiej sytuacji nie mogliśmy po prostu zwiększać ilości zapisów. Skupiliśmy się na reklamie najdroższych usług.

Uruchomiliśmy kampanię na zabieg terapii wrastających paznokci (najbardziej zyskowna usługa) oraz remarketing:

 

Analityka – mierzenie skuteczności

Wprowadziliśmy do firmy Klienta Google Analytics – panel do zarządzania marketingiem strony internetowej. Ustawiliśmy w nim mierzenie konwersji, czyli ilości potencjalnych zapisów pacjentów kliniki:

 

Dalszy rozwój – konferencja branżowa PodoLogicznie

 

 

Kolejnym krokiem było zorganizowanie konferencji podologicznej dla podologów z całej Polski. W ciągu 2 lat przygotowaliśmy i poprowadziliśmy marketing dla 3 takich wydarzeń dla łącznej grupy prawie 900 podologów. Bilety wyprzedawały się w 3 dni od uruchomienia sprzedaży i wydarzenia odbiły się pozytywnym echem w branży.

Realizowaliśmy komunikację na Facebooku, oprawę graficzną, przedsprzedaż, sprzedaż, budowę landing page, wysyłkę maili i sms.

 

Opinie
Opinia podologiczna
Opinie podologiczne

Wyniki

Firma od jednoosobowego gabinetu wzrosła do wojewódzkiej kliniki. Inwestycja w marketing, pozycjonowanie i Google Ads przełożyła się na zwiększenie zysków firmy.

  • stworzyliśmy rozpoznawalną markę
  • klient otrzymuje 580 telefonów od nowych klientów miesięcznie, dzięki skutecznej reklamie
  • zdobyliśmy 1 pozycje w Google na najważniejsze frazy

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?