Jak zwiększyliśmy sprzedaż dla TrokenTech

Ecommerce & SEO/SEM

icon
66% więcej dodań do koszyka
icon
45% więcej sprzedaży przez sklep
icon
233% więcej sprzedaży przez dział handlowy

Klient

TrokenTech to ecommerce w branży budowlanej oferujący chemię budowlaną, który operuje na rynku polskim od 12 lat. Firma posiada wyłączność na handel kilkoma markami na terenie Polski, a także jest producentem własnych produktów. TrokenTech obsługuje także lokalnie swoich klientów w siedzibach we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie.

 

Sklep internetowy

Nowy sklep internetowy
Czas: 7 miesięcy
Wykonaliśmy dla klienta projekt nowego sklepu i wdrożyliśmy go na platformie WooCommerce.
Pozycjonowanie AI
Stała współpraca
Uruchomiliśmy dla klienta pozycjonowanie, dzięki czemu zwiększył widoczność w Google.
Google Shopping Ads
Stała współpraca
Odpaliliśmy kampanie produktowe w Google Ads.

Pozycjonowanie

Klient nawiązał z nami współpracę, ponieważ poprzednia agencja SEO spowodowała duże spadki w ruchu i pozycjach, których nie potrafili odzyskać:pozycjonowanie-sklep-budowlany-trockentech-rise360

 

 

W pierwszej kolejności musieliśmy wykonać detoks toksycznych linków uruchamiając nasze skanery backlinków. Zrzekaliśmy się ich metodą disavow w Google Search Console. Następnie musieliśmy przyspieszyć sklep, aby Google zaoszczędził budżet indeksowania i przyznał sklepowi wyższe pozycje (czasami robot Google musiał czekać nawet 15 sekund na otrzymanie kodu strony).

Kolejny krokiem było opracowanie całego drzewka menu z najważniejszymi elementami pod pozycjonowanie: nagłówkami h1, h2, h3, adresem url, miejscem w hierarchii, słowami kluczowymi wspierającymi główną frazę.

Na tej podstawie wdrożyliśmy nowe menu oraz zaczęliśmy pisanie tekstów na specjalistyczny i techniczny temat chemii budowlanej.

Byliśmy w szoku, że copywriterzy Rise360 po rozmowie z naszymi handlowcami potrafią napisać  artykuł na bardzo techniczne tematy, gdzie tak naprawdę często nie musieliśmy nawet poprawiać takiego tekstu. To miłe zaskoczenie! – Aleksandra Wyporkiewicz, manager TrokenTech

Wdrożyliśmy także technologię AI w pozycjonowaniu, która stale i regularnie zwiększała widoczność sklepu w Google. Efekt od rozpoczęcia współpracy:

pozycjonowanie-sklep-budowlany-trockentech-efekty-rise360

Dzięki temu klient w trakcie pierwszego roku współpracy zwiększył widoczność w Google:

  • TOP3 start: 389, po roku → 779
  • TOP10 start: 1269, po roku → 2185
  • TOP50 start: 4425, po roku → 8029

 

Rezultat sprzedażowy, dzięki ruchowi z pozycjonowania:

  • 120,1% więcej telefonów do działu handlowego
  • 54,66 więcej zapytań mailowych
  • 319% więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Reklama Google Ads

Niestety poprzednia agencja nie wdrożyła poprawnie ani analityki w Google Analytics, ani zbierania danych do kampanii produktowych w Google Ads. Przez to kampanie nie działały wydajnie, lecz losowo pokazywały produkty klientom sklepu w remarketingu. Poprawiliśmy analitykę i dodaliśmy prawidłowe kody pod kampanie shopping ads.

Następnie musieliśmy poprawić strukturę konta. Na koncie było zbyt wiele kampanii w porównaniu do dostępnego budżetu. Powodowało to stagnację w rozwoju konta oraz problemy z ustalaniem budżetu podczas spotkań.

Podzieliliśmy konto na kampanie na główne kategorie w menu (które opracowaliśmy wcześniej), a nich umieściliśmy grupy reklam podzielone na najważniejsze podkategorie. Dodaliśmy także kampanie w remarketingu, kampanie dynamiczne i produktowe.

Wykluczyliśmy także nazwy firm konkurencji, gdyż nie przynosiły żadnej sprzedaży, a pożerały 20% budżetu miesięcznie. Aby oszczędzić budżet wdrożyliśmy także system click-antyfraud, który blokował kliknięcia w reklamy botów oraz konkurencji. To przyniosło dodatkowe 20% zaoszczędzonego budżetu.

Zmian było tyle, że cały zespół musiał pracować 4 miesiące nad wprowadzeniem nowo opracowanej strategii.

W rezultacie klient otrzymał zastrzyk sprzedaży i nowych zapytań dla działu handlowego:

  • 100,44% wzrostu konwersji z ruchu z reklam Google Ads
  • 184,63% więcej zakupów
  • 183,86% większej wartości sprzedaży

Osiągnęliśmy to z zaledwie 4% większym budżetem, porównując do poprzedniego roku 2019!

Klient często sprzedaje duże partie produktów dla deweloperów, fabryk, gdzie sprzedaż odbywa się mailowo lub telefonicznie:

  • 222,85% więcej telefonów do działu handlowego
  • 124,51% więcej zapytań mailowych
  • 324% więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Zmiana strategii w Google Ads była ogromnym sukcesem sprzedażowym dla klienta.

Nowy sklep na Presta Shop

Stworzyliśmy dla klienta nowy sklep internetowy, którego statystyki wyglądają następująco:

  • +35% dodań do koszyka
  • -p.p. 11% współczynnika odrzuceń
  • +138% przejść do zakładki kontakt klientów B2B
  • +160% wysłanych zapytań ofertowych od klientów

Wyniki core web vitals

Wyniki na urządzeniach mobilnych. Widok kategorii.

Wyniki na urządzeniach mobilnych. Widok karty produktu.

 

 

Wyniki

Firma znacząco poprawiła sprzedaż internetową poprzez pozycjonowowanie Google AI, Google Ads.

  • zwiększyliśmy sprzedaż
  • zwiększyliśmy ruch z Google
  • poprawiliśmy UX i CRO(konwersję) w sklepie klienta

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?