Jak zwiększyliśmy sprzedaż dla TrokenTech

Ecommerce & SEO/SEM

icon
66% więcej dodań do koszyka
icon
45% więcej sprzedaży przez sklep
icon
233% więcej sprzedaży przez dział handlowy

Klient

TrokenTech to ecommerce w branży budowlanej oferujący chemię budowlaną, który operuje na rynku polskim od 12 lat. Firma posiada wyłączność na handel kilkoma markami na terenie Polski, a także jest producentem własnych produktów. TrokenTech obsługuje także lokalnie swoich klientów w siedzibach we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie.

 

Sklep internetowy

Nowy sklep internetowy
Czas: 7 miesięcy
Wykonaliśmy dla klienta projekt nowego sklepu i wdrożyliśmy go na platformie WooCommerce.
Pozycjonowanie AI
Stała współpraca
Uruchomiliśmy dla klienta pozycjonowanie, dzięki czemu zwiększył widoczność w Google.
Google Shopping Ads
Stała współpraca
Odpaliliśmy kampanie produktowe w Google Ads.

Pozycjonowanie

Klient nawiązał z nami współpracę, ponieważ poprzednia agencja SEO spowodowała duże spadki w ruchu i pozycjach, których nie potrafili odzyskać:pozycjonowanie-sklep-budowlany-trockentech-rise360

 

 

W pierwszej kolejności musieliśmy wykonać detoks toksycznych linków uruchamiając nasze skanery backlinków. Zrzekaliśmy się ich metodą disavow w Google Search Console. Następnie musieliśmy przyspieszyć sklep, aby Google zaoszczędził budżet indeksowania i przyznał sklepowi wyższe pozycje (czasami robot Google musiał czekać nawet 15 sekund na otrzymanie kodu strony).

Kolejny krokiem było opracowanie całego drzewka menu z najważniejszymi elementami pod pozycjonowanie: nagłówkami h1, h2, h3, adresem url, miejscem w hierarchii, słowami kluczowymi wspierającymi główną frazę.

Na tej podstawie wdrożyliśmy nowe menu oraz zaczęliśmy pisanie tekstów na specjalistyczny i techniczny temat chemii budowlanej.

Byliśmy w szoku, że copywriterzy Rise360 po rozmowie z naszymi handlowcami potrafią napisać  artykuł na bardzo techniczne tematy, gdzie tak naprawdę często nie musieliśmy nawet poprawiać takiego tekstu. To miłe zaskoczenie! – Aleksandra Wyporkiewicz, manager TrokenTech

Wdrożyliśmy także technologię AI w pozycjonowaniu, która stale i regularnie zwiększała widoczność sklepu w Google. Efekt od rozpoczęcia współpracy:

pozycjonowanie-sklep-budowlany-trockentech-efekty-rise360

Dzięki temu klient w trakcie pierwszego roku współpracy zwiększył widoczność w Google:

  • TOP3 start: 389, po roku → 779
  • TOP10 start: 1269, po roku → 2185
  • TOP50 start: 4425, po roku → 8029

 

Rezultat sprzedażowy, dzięki ruchowi z pozycjonowania:

  • 120,1% więcej telefonów do działu handlowego
  • 54,66 więcej zapytań mailowych
  • 319% więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Reklama Google Ads

Niestety poprzednia agencja nie wdrożyła poprawnie ani analityki w Google Analytics, ani zbierania danych do kampanii produktowych w Google Ads. Przez to kampanie nie działały wydajnie, lecz losowo pokazywały produkty klientom sklepu w remarketingu. Poprawiliśmy analitykę i dodaliśmy prawidłowe kody pod kampanie shopping ads.

Następnie musieliśmy poprawić strukturę konta. Na koncie było zbyt wiele kampanii w porównaniu do dostępnego budżetu. Powodowało to stagnację w rozwoju konta oraz problemy z ustalaniem budżetu podczas spotkań.

Podzieliliśmy konto na kampanie na główne kategorie w menu (które opracowaliśmy wcześniej), a nich umieściliśmy grupy reklam podzielone na najważniejsze podkategorie. Dodaliśmy także kampanie w remarketingu, kampanie dynamiczne i produktowe.

Wykluczyliśmy także nazwy firm konkurencji, gdyż nie przynosiły żadnej sprzedaży, a pożerały 20% budżetu miesięcznie. Aby oszczędzić budżet wdrożyliśmy także system click-antyfraud, który blokował kliknięcia w reklamy botów oraz konkurencji. To przyniosło dodatkowe 20% zaoszczędzonego budżetu.

Zmian było tyle, że cały zespół musiał pracować 4 miesiące nad wprowadzeniem nowo opracowanej strategii.

W rezultacie klient otrzymał zastrzyk sprzedaży i nowych zapytań dla działu handlowego:

  • 100,44% wzrostu konwersji z ruchu z reklam Google Ads
  • 184,63% więcej zakupów
  • 183,86% większej wartości sprzedaży

Osiągnęliśmy to z zaledwie 4% większym budżetem, porównując do poprzedniego roku 2019!

Klient często sprzedaje duże partie produktów dla deweloperów, fabryk, gdzie sprzedaż odbywa się mailowo lub telefonicznie:

  • 222,85% więcej telefonów do działu handlowego
  • 124,51% więcej zapytań mailowych
  • 324% więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Zmiana strategii w Google Ads była ogromnym sukcesem sprzedażowym dla klienta.

Wyniki

Firma znacząco poprawiła sprzedaż internetową poprzez pozycjonowowanie Google AI, Google Ads.

  • zwiększyliśmy sprzedaż
  • zwiększyliśmy ruch z Google
  • poprawiliśmy UX i CRO(konwersję) w sklepie klienta

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?