Sprawdź w jaki sposób doprowadzić wizytówkę GMF do perfekcji.

Jak doprowadzić wizytówkę Google Moja Firma do perfekcji?

Czy wiesz, że około 46 proc. dziennych wyszukiwań dotyczy lokalnych usług? Co więcej, aż 97 proc. internautów szuka wykonawców przeróżnych usług ze swojej okolicy. Jeśli chcesz dotrzeć do tych odbiorców, to powinieneś założyć profil w Google Moja Firma (GMF). To spowoduje, że Twoja marka może być widoczna w Google Maps i w tzw. trzypaku, który pojawia się na zapytania lokalne. Jeśli jednak chcesz zwiększyć szanse profilu na wysokie pozycje na kluczowe dla Ciebie zapytania, to powinieneś doprowadzić wizytówkę do perfekcji. Jak to zrobić?

Perfekcyjna wizytówka – dlaczego warto?

Z jednego z naszych poprzednich wpisów dowiedziałeś się, jak założyć profil w Google Moja Firma. Tych kroków nie będziemy powtarzać – ze szczegółami dotyczącymi tego tematu możesz się zapoznać tutaj: Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Poradnik A-Z. Samo dodanie oraz weryfikacja to dopiero wstęp do tego, aby profil był doprowadzony do perfekcji i tym samym miał większe szanse na widoczność na lokalne zapytania. Tylko czy w ogóle takie działania mają sens? Czy możesz pozyskać klientów z wyników lokalnych? To oczywiście zależy od branży, w której działasz, i tego, do kogo kierujesz ofertę. Według Brightlocal 49 proc. wizytówek osiąga średnio ponad 1000 wyświetleń w lokalnych wynikach wyszukiwania miesięcznie. W 84 proc. nie dotyczą one poszukiwania konkretnej marki – chodzi o znalezienie wykonawcy. 16 proc. działalności osiąga dzięki GMF ponad 10 telefonów miesięcznie. 75 proc. wyświetleń wizytówek ma miejsce w wynikach wyszukiwania, a 25 proc. w Google Maps. 

Oczywiście to, jak wiele przekierowań i telefonów uzyskasz dzięki wizytówce, zależy od popularności danej branży, widoczności profilu w wynikach Google, znajomości marki i nie tylko. Przejdźmy zatem do kroków, dzięki którym doprowadzisz wizytówkę do perfekcji.

Perfekcyjna wizytówka – o czym powinieneś pamiętać?

Kiedy zakładałeś profil w GMF, mogłeś nie zwracać uwagę na szczegóły i szybko wypełnić wszystkie dane, a tymczasem część tych elementów ma duży wpływ na widoczność wizytówki. Pokażemy Ci, jak wprowadzać zmiany i dodawać nowe dane. Optymalnie wypełniony profil GMF zwiększa Twoje szanse na lepszą widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Zoptymalizuj tytuł i opis firmy

Zaloguj się pod adresem https://business.google.com/, a następnie wybierz wizytówkę, którą chcesz optymalizować. Ważnymi jej elementami są nazwa i opis. Aby edytować pierwszy z nich, wybierz opcję Informacje, a następnie pośrodku strony zobaczysz opcję edycji nazwy. 

Kliknij zatem na ołówek znajdujący się u góry strony i wprowadź zmiany. Ważne: zgodnie z regulaminem Google nazwa nie powinna się składać wyłącznie ze słowa kluczowego. Użyj nazwy marki w połączeniu z ważną frazą. Może to być np. Serwis drukarek Drukmistrz. Dzięki temu sama nazwa podpowiada już internaucie, jakie realizujesz usługi, a także zwiększa to szansę Twojej wizytówki na pojawienie na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wprowadzenie nazwy firmy spowoduje najprawdopodobniej, że na zapytanie brandowe dotyczące Twojej marki pojawi się Knowledge Graph, czyli zestaw takich informacji jak poniżej. 

Kolejnym ważnym elementem jest opis Twojej oferty. Możesz go zmienić na tej samej podstronie, co nazwę, ale przewiń witrynę na sam dół. Tam znajdziesz opcją zmiany. Kliknij ołówek i edytuj tę treść. Do wykorzystania masz 750 zzs, ale pamiętaj, żeby najważniejsze dla Twojej działalności słowa kluczowe pojawiły się wśród pierwszych 250 zzs. 

Wybierze odpowiednie kategorie

Czy wypełniając wizytówkę, zwróciłeś większą uwagę na to, do jakiej kategorii ją zaliczyłeś? Być może nie, natomiast warto poświęcić chwilę na jej odpowiednie dopasowanie. Żeby to zrobić, wyszukaj w Google Maps kluczową frazę dla Twojego biznesu. Załóżmy, że jest to „skup aut Bydgoszcz” – sprawdź, do jakich kategorii zostały dodane profile, które znajdują się na wysokich pozycjach na to zapytanie. Tę informację znajdziesz w wynikach wyszukiwania. Opcja edycji kategorii znajduje się na podstronie Informacje pod nazwą wizytówki. 

Dodaj datę otwarcia działalności

Teoretycznie to szczegół, ale dla zainteresowanego ofertą dosyć istotny. Wielu klientów jest bardzo uważnych i zwracają uwagę na to, do kogo dzwonią. Fakt, że Twoja firma istnieje od dawna, może działać na jej korzyść, tj. zwiększyć szansę na to, że internauta skontaktuje się z Tobą. Oczywiście powinieneś tam umieścić prawdziwą datę uruchomienia biznesu. 

Zweryfikuj godziny otwarcia

Jednym ze szczególnie irytujących klientów sytuacji jest dzwonienie do firmy, w której nikt nie odbiera telefonu pomimo tego, że w tych godzinach dany podmiot pracuje. Jeśli godziny te się zmieniły, to koniecznie je zaktualizuj. Ponadto GMF daje Ci możliwość podania, w jakich dostępne są określone usługi lub oferty. W celu dodania tych informacji kliknij Więcej godzin. 

Wtedy pojawi się sporo możliwości, które mogą sprawdzić się szczególnie w przypadku działalności gastronomicznej. Na przykład możesz wybrać godziny, w których dostępna jest dostawa albo poinformować, kiedy obowiązują niższe ceny. 

To jeszcze nie wszystko. Warto podać również, czy firma pracuje w dni, które są teoretycznie wolne od pracy. Te informacje możesz umieścić, klikając Niestandardowe godziny otwarcia. GMF wyświetli Ci zbliżające się wolne dni – masz możliwość wybrania, w jakim czasie jesteś wówczas dostępny, o ile tak jest. 

Sprawdź poprawność lokalizacji firmy na mapie

Zdarza się, że miejsce jest mapie wskazane niepoprawnie, niedokładnie, ale masz możliwość wskazania za pomocą markera właściwej lokalizacji. To ważne dla potencjalnego klienta, który może mieć problem ze znalezieniem Twojej siedziby, patrząc na mapę. 

Link do umówionych usług

Na podstronie Informacje masz również możliwość dodania linku do umówionych usług. To ciekawy dodatek, jeśli umożliwiasz klientom rezerwację online. Wystarczy, że dodasz odnośnik do podstrony rezerwacyjnej, na której klienci będą mogli umawiać się na wizyty przez Google. Wybrany link zostanie oznaczony etykietą w profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach Google.

Dodaj produkty

GMF daje Ci możliwość dodania szczegółowych informacji na temat rzeczy, które znajdują się w Twoim asortymencie. Żeby to zrobić, kliknij Dodaj lub edytuj produkty. 

Możesz wprowadzić m.in. nazwę, cenę, zaliczyć rzecz do danej kategorii, a także dodać przycisk, np. Zamów online, za pomocą którego przekierujesz automatycznie internautę do strony produktu w Twojej witrynie.

Przykładowy efekt dodania takich produktów jest taki jak poniżej – mogą się one wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Na tej samej zasadzie możesz dodać w GMF usługi. W tym przypadku jednak masz mniej możliwości podawania danych. 

Wybierz atrybuty firmy

Klienci często zwracają uwagę na niestandardowe elementy oferty. Dlatego warto, abyś skorzystał z możliwości dodania atrybutów.

Wybierz te, które dotyczą Twojej działalności. Te atrybuty mogą pojawiać się publicznie w wyszukiwarce, mapach i innych usługach Google. Dostępnych jest kilka ich kategorii, co widzisz na powyższym screenie, m.in. pomoc w nagłych wypadkach czy udogodnienia. 

Dodaj zdjęcia

Te elementy zdecydowanie zwracają uwagę, a także pozytywnie wpływają na wizerunek Twojej marki. Poza zdjęciami możesz dodać wideo, a także przypisać materiały do różnych kategorii – np. Z zewnątrz, W pracy, Od klienta, Od właściciela i inne. Nie ograniczaj się do jednokrotnego dodania zdjęć – rób to systematycznie. To jeden z kolejnych czynników, które wpływają na widoczność wizytówki i mogą zwiększyć szanse na jej odwiedzenie przez zainteresowanych ofertą. 

Jeszcze niedawno Google informowało, że profile, które umieszczają grafiki, mają o 42 proc. większą liczbę zapytań o wskazówki dotyczące dojazdu i o 35 proc. więcej przekierowań na stronę. Aktualnie znajduje się tam tylko informacja, że takie wizytówki mają więcej zapytań. Ile zdjęć powinno się znaleźć na Twoim profilu? Zerknij, jak wyglądają średnie liczby fotek w wizytówkach w różnych krajach. Natomiast nie ograniczaj się do tylu – obserwuj, jakim cieszą się zainteresowaniem i na tej podstawie ustalaj liczbę publikacji. Warto się pozytywnie wyróżnić zdjęciami wysokiej jakości. 

Odpowiadaj na opinie klientów

Klienci pozostawiają na Twoim profilu komentarze dotyczące Twoich usług, działania firmy czy zamieszczają inną treść? W takim razie odpowiedz na nie. Dotyczy to nie tylko negatywnych ocen, w których chcesz się odnieść do krytyki, ale także tych pozytywnych. Nie podchodź do tego jednak na zasadzie wklejania za każdym razem dokładnie tej samej treści. Staraj się napisać coś unikatowego. Jednocześnie zachęcaj klientów do pozostawiania jak najdłuższych opinii. Według wspomnianego Bright Local pozytywne opinie w profilu GMF zwiększają o 17 proc. szanse na to, że internauta się z Tobą skontaktuje. 

Dodawaj wpisy

Dodawać możesz również przeróżne treści, za pomocą których będziesz informować odbiorców o nowościach, przekazywać im komunikaty dotyczące Twojej firmy. Może to być informacja o Ofercie, Wydarzeniu i typu Co nowego? Możesz np. określić, że dane wydarzenie obowiązuje tylko w danym okresie i wówczas konkretny wpis będzie się wyświetlać w wizytówce wyłącznie wtedy. W treściach opcjonalnie mogą się pojawić przyciski. 

Włącz czat

W panelu zarządzania wizytówką w Google Moja Firma masz opcję Wiadomości, gdzie możesz aktywować czat. Dzięki temu internauci będą mogli rozpoczynać z Tobą rozmowę, za pośrednictwem Twojego profilu GMF w wyszukiwarce i w mapach Google. 

W Ustawieniach możesz włączyć powiadomienia, które będą wysyłane internautom, kiedy odczytasz ich wiadomość.

Perfekcyjna wizytówka

Wypełnienie wszystkich informacji, które możesz wprowadzić w profilu Google Moja Firma, takich, jakie mogą się przydać internaucie, to zdecydowanie dobry krok. Dzięki temu możesz doprowadzić do zwiększenia widoczności profilu w wynikach wyszukiwania, pozyskiwać więcej klientów, poprawić rozpoznawalność marki. Nie musisz robić tego wszystkiego sam. Zajmiemy się dopracowaniem Twojej wizytówki i zwiększymy liczbę klientów, których pozyskujesz z Google. Powierz działania marketingowe naszym specjalistom!

Udostępnij
book-mockup

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?