Witamy w Rise360 Business & Marketing

Poradnik, który pokaże Ci krok po kroku jak stworzyć własny program poleceń

09 Sie
2017

CZYM JEST MARKETING REFERENCYJNY?

Marketing referencyjny zajmuje się rozpowszechnianiem informacji o firmie, usłudze, albo produkcie dzięki rekomendacji klienta. Odbywa się przeważnie z inicjatywy firmy i jest przez nią kontrolowany. Najczęściej spotykaną formą marketingu referencyjnego jest program referencyjny, którego zadaniem jest zachęcenie klienta do polecenia usług w zamian za korzyści.

DLACZEGO WARTO Z TEGO KORZYSTAĆ?

Bardzo często, zanim zdecydujemy się na skorzystanie z jakichś usług, najpierw sprawdzamy opinie, pytamy znajomych, rodziny, osób, które już wcześniej z nich korzystały. Polecający usługi przeważnie są związani z firmą i przekazują informacje na temat jej funkcjonowania z ich perspektywy- zadowolonego klienta, a przecież nie ma dla nas bardziej wiarygodnego potwierdzenia niż zadowolony klient i jak się okazuje, ludzie rzeczywiście o wiele chętniej podejmują decyzję np.: o zakupie produktu, który został im polecony, dlatego właśnie metoda promowania za pomocą programu referencyjnego jest tak skutecznym sposobem na pozyskanie klientów. Cechuje się przede wszystkim wysoką efektywnością, a jednocześnie niskimi kosztami realizacji.

Raport Nielsena  Global Trust In Advertising. Winning Strategies For An Evolving Media Landscape. (Sept. 2015)” udowadnia, że rekomendacja kogoś znajomego cieszy się największym zaufaniem wśród niezdecydowanych klientów. Według statystyk aż 92% klientów ufa rekomendacjom osób znajomych, 77% klientów jest skłonnych kupić produkt lub skorzystać z usług polecanych przez kogoś znajomego; 83% klientów jest skłonnych do polecenia, ale zaledwie 29% to robi.

Narzędziem, które umożliwia zwiększenie ilości poleceń jest Refericon. To aplikacja, oferująca szeroki zakres możliwości, scalając ze sobą cechy, które tworzą sprawnie i skutecznie funkcjonującą całość. Przede wszystkim jest przystosowana do działania na dowolnych silnikach sklepowych, ponadto umożliwia dostęp do statystyk, dzięki czemu można cieszyć się z efektów, śledząc na bieżąco wyniki. Nie wymaga od użytkownika umiejętności programowania, jej instalacja jest bardzo prosta, a jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia, oferującego pomoc z zakresu ustawienia i edycji programu referencyjnego, oraz analizy wyników.

PORADNIK KROK PO KROKU, PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA

 

REFERICON umożliwia stworzenie własnej kampanii w bardzo prosty sposób:

Po wejściu na stronę klikamy w okienko „załóż konto”

Następnie rejestrujemy się, wpisując kilka danych

Po zarejestrowaniu się, w prosty sposób przechodzimy do tworzenia kampanii, klikając „stwórz program poleceń”

Wybieramy rodzaj kampanii i klikamy „rozpocznij”

W zaledwie kilku krokach możesz stworzyć własną kampanię i cieszyć się jej efektami:

Wpisujemy nazwę strony internetowej, wybieramy ikonę i ustawiamy jej lokalizację

Następnie wpisujemy wiadomość dla użytkownika, tekst przycisku, ustawiamy czcionkę i kolory.

Kolejny krok polega na ustawieniu e-mail i zniżek, wiadomości dla osoby otrzymującej polecenie i polecającej

Na tym etapie ustalamy reguły wyświetlania

Następnie regulamin kampanii, minimalny zakup, okres ważności kuponu, wysokość rabatu, oraz dane dotyczące firmy i gotowe!

PRZYKŁAD DZIAŁANIA PROGRAMU:

W EFEKCIE OSOBA POLECAJĄCA ZYSKUJE RABAT NA ZAKUPY, A TWOJA DZIAŁALNOŚĆ NOWYCH KLIENTÓW

Poza sklepem Lancerto aplikacja Refericon jest wykorzystywana m.in.: w sklepie z odzieżą dla dzieci i kobiet Factorya;  z kosmetykami Organique i ze sprzętem sportowym DomenaSport.

Jak widać, stworzenie programu referencyjnego, który przyniesie oczekiwane rezultaty nie musi być aż tak skomplikowane. Istnieją różne rozwiązania, posiadające szeroki zakres możliwości, które pomogą Ci skutecznie przekonać niezdecydowanych klientów.

Magda Stolarczyk
Autor wpisu