10x większa sprzedaż w
3 miesiące w sklepie podoexpert.pl

Ecommerce
SEO/SEM

Klient

Podoexpert.pl to sklep e-commerce z branży podologicznej, oferujący profesjonalne produkty do terapii skóry stóp i paznokci. Klient prowadził hurtownię kosmetyczną i chciał wejść na rynek podologiczny z własną marką PodoExpert. Jednak poprzednia agencja marketingowa nie była w stanie pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Sklep generował małe przychody, a właściciel jak najszybciej chciał to zmienić. Dlatego zwrócił się do Rise360.

10x

wzrost przychodów r/r

900%

zwrot z kampanii Google Ads

+16 000

ruchu/mies. z SEO w 10 miesięcy

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem było zwiększenie ruchu w sklepie, co przełożyłoby się na większe przychody. Już na pierwszy rzut oka stwierdziliśmy, że e-commerce klienta był nieco przestarzały i niestety nie spełniał standardów, które zapewniłyby odpowiednio wysoki zwrot z reklam. Zaproponowaliśmy klientowi budowę nowego e-commerce, kompleksową strategię SEO i reklamy Google Ads jako skuteczne rozwiązanie problemu ze słabą sprzedażą.

Etapy realizacji projektu

01

Budowa nowego
ecommerce

Zbudowaliśmy nowy sklep internetowy w podejściu mobile-first (80% sesji jest na urządzeniach mobilnych), z szybką wyszukiwarką oraz wysokokonwertującym koszykiem, który pomaga w zamykaniu sprzedaży.

02

Pozycjonowanie
w Google

Wdrożyliśmy roczną strategię SEO, która doprowadziła go do zwiększenia ruchu organicznego pochodzącego od użytkowników realnie zainteresowanych ofertą klienta. Sklep miesięcznie odwiedzało średnio o 16 000 osób więcej.

03

Kampanie produktowe
w Google Ads

Stworzyliśmy kampanie Google Ads nastawione na sprzedaż drogiego sprzętu, takiego jak fotele, myjki i frezarki podologiczne. Po wprowadzeniu nowego sklepu kampanie generowały zwrot na poziomie x9-x16.

Budowa nowego e-commerce

Agencja marketingowa Rise360 podjęła się wyzwania opracowania i wdrożenia sklepu e-commerce dla marki Podoexpert, specjalizującej się w produktach podologicznych.

Sam proces opierał się na rzetelnym przygotowaniu – budowie person użytkowników, projektowanie makiet UX, UI oraz finalnie na wdrożeniu e-commerce na platformie WordPress z wykorzystaniem Woocommerce. To wszechstronne podejście pozwoliło nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także poprawić ogólną satysfakcję użytkowników z korzystania z platformy.

Kluczowym aspektem projektu było wprowadzenie dwóch ról użytkowników: klienta biznesowego i detalicznego. Pozwoliło to marce docierać do różnych segmentów odbiorców, co znacząco zwiększyło jej zasięg i efektywność sprzedaży.

Nowa platforma oferowała produkty po cenach detalicznych dla klientów indywidualnych. Wcześniej PodoExpert nie obsługiwał tego rynku. Wdrożenie strategii przyniosło większe przychody i czysty zysk ze sprzedaży detalicznej – klient mógł sobie pozwolić na podbicie marży dla detalu.

Tymczasem klienci biznesowi PodoExpert otrzymali dostęp do specjalnych ofert, niższych cen oraz pakietów wielosztukowych, co uatrakcyjniło ofertę dla dużych zamówień.

Wdrożenie nowego sklepu przyniosło imponujące rezultaty. Sklep konwertował na poziomie trzykrotnie wyższym niż poprzednia platforma, zauważalnie zwiększając liczbę dodawanych do koszyka produktów — wzrost o 1018%. Dodatkowo, wprowadzenie opcji sprzedaży telefonicznej i ratalnej podwoiło przychody marki Podoexpert.

Reklamy produktowe Google Ads

W początkowej fazie współpracy skupiliśmy się głównie na promowaniu frezarek podologicznych, dla których przygotowane zostały kampanie tekstowe. Ich uzupełnieniem były grupy reklam kierujące na frazy związane z wyposażeniem gabinetu podologicznego.

W chwili obecnej skupiamy się już nie tylko na promowaniu sprzętu dla podologów, ale również specjalistycznych kosmetyków dostępnych też dla klientów detalicznych.

Przed wdrożeniem sklepu online współczynnik ROAS z kampanii Google Ads oscylował w granicach 400-500%. Po uruchomieniu nowego sklepu ROAS z kampanii z ostatnich 90 dni wzrósł do blisko 1000%, a większość przychodu stanowiły już kampanie Performance Max.

Pozycjonowanie

Działania rozpoczęliśmy od analizy struktury kategorii produktowych na stronie klienta oraz u największych konkurentów. Usunęliśmy duplikujące się pozycje, a także wdrożyliśmy nowe kategorie, wykorzystując frazy kluczowe o wysokiej miesięcznej liczbie wyszukań.

W pierwszych miesiącach zadbaliśmy o podstawy. Zoptymalizowaliśmy strukturę nagłówków oraz meta tytułów. Po wyodrębnieniu priorytetowych fraz – skupiających się na kategoriach o najwyższej rentowności – we współpracy z klientem uzupełniliśmy brakujące opisy kategorii i produktów. Przygotowaliśmy również content plan na bloga.

Po otrzymaniu od nas konkretnych instrukcji klient postanowił pisać artykuły blogowe samodzielnie. Okazało się to doskonałą decyzją. Dzięki temu wpisy nie tylko realnie generują ruch na stronie – są przede wszystkim w pełni merytoryczne, a więc realnie przydatne dla klientów, którzy chętniej korzystają z oferty sklepu po lekturze.

Ilość fraz kluczowych

TOP 3

+358 %

TOP 10

+313 %

TOP 20

+126 %

W międzyczasie zidentyfikowaliśmy wiele problemów technicznych – w kolejnych krokach zadbaliśmy więc o kondycję sklepu, m.in. naprawiając błędy 404, zmniejszając ciągi przekierowań 301, optymalizując linkowanie wewnętrzne, czy wzbogacając podstrony produktowe o znaczniki Schema. Równolegle wspólnie z klientem przygotowaliśmy opisy meta description, które zwiększyły CTR już wypozycjonowanych podstron.

Szybko przekonaliśmy się, że konkurencja nie odpuszcza i intensyfikuje działania, aby odzyskać utracone pozycje. W odpowiedzi rozpoczęliśmy intensywne działania linkbuildingowe, a także rozbudowę serwisu na podstawie analizy content gap.

Liczba kliknięć, wyświetlenia i CTR

Wzrosty po roku współpracy

Kliknięcia

+366 %

Wyświetlenia

+454 %

Średni CTR

+19 %

Klient o współpracy

Wyniki

Dzięki wdrożeniu przemyślanych rozwiązań marketingowych firma Podoexpert zwiększyła sprzedaż i zyski na przestrzeni niecałego roku. Efekt:

10x

wzrost przychodów r/r

900%

zwrot z kampanii Google Ads

+16 000

ruchu/mies. z SEO w 10 miesięcy

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?