8x wieksza sprzedaż w sklepie ekagro.pl
Klient
Ekagro to polska firma działająca w branży agrotechnicznej, specjalizująca się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań i produktów dla rolnictwa. Firma oferuje szeroką gamę produktów, takich jak nawozy, środki ochrony roślin, nasiona, a także zaawansowane technologie wspierające efektywne i zrównoważone zarządzanie gospodarstwem rolnym.
Kluczowym elementem oferty Ekagro jest nacisk na wysoką jakość i skuteczność produktów, co przekłada się na zwiększenie plonów i optymalizację kosztów produkcji rolniczej. Firma stosuje nowoczesne technologie oraz innowacyjne metody badawcze, by dostarczać produkty, które są bezpieczne dla środowiska i efektywne w praktycznym zastosowaniu.
Wyzwanie
Stanęliśmy przed wyzwaniem zwiększenia sprzedaży online dzięki wykorzystaniu własnych kanałów. Klient wcześniej sprzedawał głównie przez Allegro, gdzie prowizje były zbyt wysokie. Ekagro chciał zbudować i napędzać własną sieć sprzedaży i uniezależnić się od zewnętrznych platform. Zaproponowaliśmy dziania SEO, SEM i reklamy w social media. Działania poprzedniej agencji nie przyniosły większych efektów – klient szukał więc kogoś, kto aktywnie poprowadzi go do dużej sprzedaży. Dzięki Rise360 udało się to osiągnąć już w pierwszych 6 miesiącach.
Etapy realizacji projektu
01
Pozycjonowanie
i content plan
Opracowaliśmy kompleksową strategię pozycjonowania na 12 miesięcy oraz plan publikacji treści dla sklepu internetowego oparty o nowe drzewko menu.
02
Reklamy produktowe
Google Ads
Wdrożyliśmy kampanie produktowe, banerowe, Gmail oraz wideo na YouTube.
03
Reklamy produktowe
Facebook i Instagram Ads
Przygotowaliśmy kampanie sprzedażowe w social media, testując ponad 20 grup targetowania reklamy. Ostatecznie wyznaczyliśmy te najbardziej opłacalne grupy dla klienta.
Pozycjonowanie i content plan
Początkowym założeniem klienta było uzyskanie współczynnika ROAS (zwrotu z inwestycji w reklamę) na poziomie 1000% w sezonie. Całość działań bazowała na jednej kampanii Performance Max skupiającej wszystkie produkty, której uzupełnienie stanowiły drobne działania remarketingowe w sieci reklamowej i kampanie tekstowe.
W trakcie trwania współpracy zmodyfikowaliśmy kampanie poprzez podział produktów wg marżowości, w których testowane były różne grupy odbiorców. Istniejący target oparty na zainteresowaniach i remarketingu rozbudowaliśmy o listy stron www i kanały Youtube, które w naszym założeniu odwiedzali docelowi klienci. Dodatkowo utworzyliśmy listy słów kluczowych oraz tematy, wokół których użytkownicy szukają produktów Ekagro. Całość oparliśmy na dwóch typach CMS: Google oraz Sembot.
Kampanie posegregowane wg rentowności produktów i grup odbiorców sprawiły, że już w lutym 2024 sklep Ekagro odnotował znaczący wzrost przychodów, przez co sezon został zainicjowany miesiąc wcześniej – generując tylko w marcu zwrot z inwestycji na poziomie 2480%.
Reklamy produktowe Google Ads
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od opracowania harmonogramu prac ogrodowych. Dogłębne zrozumienie działalności klienta oraz tego, co dzieje się w ogródkach jego klientów, umożliwiło nam reklamowanie właściwych produktów we właściwym czasie.
Uruchomienie kampanii podzieliliśmy na kilka kluczowych etapów, które następowały po sobie, co pozwoliło nam osiągnąć zamierzone cele:
Identyfikacja przewag konkurencyjnych:
Wspólnie z klientem zidentyfikowaliśmy i opracowaliśmy przewagi konkurencyjne produktów, takie jak 100% naturalne, wytwarzane przez dżdżownice, jakość potwierdzona przez "Doktora Robaka" – brand hero marki. To pozwoliło nam na stworzenie mocnych, unikalnych komunikatów marketingowych
Budowanie świadomości marki:
Przed rozpoczęciem sezonu skupiliśmy się na budowaniu świadomości marki, przeznaczając na to 70% budżetu. Kreacje reklamowe były skierowane na podkreślenie jakości produktów i ich korzyści dla upraw. Kampanie te miały na celu przygotowanie rynku i zwiększenie rozpoznawalności marki.
Równolegle 30% budżetu przeznaczyliśmy na kampanie mające na celu skierowanie jakościowego ruchu na stronę www. Stworzyliśmy reklamy banerowe oraz wykorzystaliśmy katalogi produktowe, dzieląc je na promocję podłoży i nawozów. Dzięki temu zwiększyliśmy liczbę odwiedzin i zainteresowanie ofertą.
Testowanie i optymalizacja:
W tej fazie skoncentrowaliśmy się na zbieraniu danych potrzebnych do uruchomienia skutecznych kampanii remarketingowych. Testowaliśmy różne grupy docelowe, w tym m.in. ogrodników hobbystycznych uprawiających warzywa, owoce/rośliny i kwiaty, osoby budujące domy i zakładające ogródki, osoby zajmujące się roślinami domowymi. Dzięki temu mogliśmy zidentyfikować najlepiej konwertujące segmenty użytkowników.
Kampanie remarketingowe w sezonie:
W trakcie sezonu skoncentrowaliśmy się na kampaniach remarketingowych, przeznaczając na nie 85% budżetu. Podzieliliśmy je na remarketing zewnętrzny i wewnętrzny, aby lepiej kontrolować wydatki. W szczycie sezonu nasze kampanie osiągnęły imponujący ROAS na poziomie 1000-1600%
Ten case study pokazuje, jak ważne jest dogłębne zrozumienie biznesu klienta, strategiczne planowanie oraz elastyczne dostosowywanie działań na podstawie zebranych danych, aby osiągnąć optymalne wyniki.
Pozycjonowanie
Podczas audytu w pierwszym miesiącu współpracy wykryliśmy duplikację witryny spowodowaną błędnym zarządzaniem przekierowaniami w obrębie domeny. Rozpoczęliśmy działania naprawcze, które polegały m.in. na usunięciu duplikacji serwisu, optymalizacji struktury nagłówków, poprawie adresów kanonicznych, przygotowaniu pliku robots.txt oraz mapy XML, a także wielu innych aspektach
W sklepie brakowało struktury menu. Kilka obecnych w witrynie kategorii było zbyt ogólnych, aby generować ruch organiczny, tym bardziej z intencją zakupu. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy nową strukturę menu, która otworzyła sklep na ponad 100 000 potencjalnego ruchu miesięcznie z samych tylko fraz głównych. Na 20 nowych podkategorii (już w drugim miesiącu po ich publikacji) odnotowaliśmy pozycje w TOP10 dla aż 17 fraz, przy czym 5 fraz w TOP1, a kolejne 5 w TOP3. Po tak dużym sukcesie skupiliśmy się na wypracowaniu pozycji TOP3 dla pozostałych fraz głównych oraz pokrewnych.
Opracowaliśmy oraz wdrożyliśmy content plan dla kategorii oraz produktów. Równocześnie stworzyliśmy content plan dla bloga, dzięki czemu struktura serwisu jest regularnie powiększana o adekwatne kategorie treści wspierające widoczność sklepu. Blog pełni także dwie bardzo ważne dla klienta funkcje: buduje świadomości marki oraz edukuje potencjalnych klientów.
Po zaplanowaniu strategii content marketingowej przeszliśmy do działań linkbuildingowych – zewnętrznych oraz wewnętrznych. Nieustannie analizujemy konkurencję oraz tendencje rynkowe i dodajemy nowe kategorie do struktury. Wypracowana strategia przyniosła efekt znacznie szybciej, niż początkowo zakładaliśmy. Obecnie przygotowujemy plan na pozycjonowanie głównego produktu klienta na rynki zagraniczne.
Ilość fraz kluczowych
Top10
+6950 %
Top20
+657 %
Top50
+513 %
Wyniki
01
Zwrot z reklam Google Ads na poziomie 2480%
02
ROAS z reklam w SM na poziomie 1000-1600% w sezonie
03
+100 000 ruchu organicznego miesięcznie dzięki SEO