12x większy ruch organiczny dla sieci klinik z Wielkiej Brytanii
Klient
Top Medical Clinic to sieć placówek medycznych w Wielkiej Brytanii. Trzy główne miejscowości, w których znajdują się obiekty to Isleworth, Birmingham i Croydon. Oferta jest niezwykle rozbudowana: od zabiegów chirurgicznych, przez specjalistów prawie każdej dziedziny medycznej, po pracownie USG i usługi dentystyczne.
305%
zwiększony ruch od początku współpracy
129%
więcej wyświetleń w Google w ostatnim roku współpracy
49
domen, którymi musieliśmy zarządzić pod kątem SEO
Wyzwanie
Wyzwaniem było stworzenie struktury i odpowiedniego systemu, który obsługiwać będzie 3 kliniki w różnych miejscowościach, w 3 różnych językach.
Każda placówka i część usług posiadała dedykowane domeny, przez co pod jedną marką było 49 różnych domen. Celem było stworzenie jednej spójnej domeny docelowej, by zwiększyć świadomość marki i ułatwić użytkownikom dostęp, a administratorom zarządzanie stroną.
W celu migracji tych domen do jednej głównej musieliśmy nawiązać sprawną komunikację z programistami, stworzyć i wdrożyć plan przygotowawczy, przewidzieć i zabezpieczyć potencjalne problemy, zadbać o linkbulding i odpowiednie przekierowanie wcześniejszych domen, by nie stracić ich wypracowanego autorytetu.
Etapy realizacji projektu
01
Audyt SEO
i Strategia
Przeanalizowaliśmy całe środowisko marki w wyszukiwarce Google i opracowaliśmy strategię migracji na nową domenę topmedicalclinick.co.uk
02
Wdrożenie
Wraz z programistami wdrożyliśmy optymalizację techniczną SEO, pracowaliśmy nad strukturą na 3 miasta, w których działają kliniki oraz stworzyliśmy content plan treści.
03
Optymalizacja
i link building
Skoordynowaliśmy publikację witryny oraz zadbaliśmy o niezbędny link building z zagranicznych domen.
Audyt SEO i Strategia
Klient zgłosił się do nas z nowo powstającą domeną na dedykowanym, stworzonym specjalnie pod daną sytuację, systemie zarządzania treściami (CMS). Celem było scalenie 49 poszczególnych domen, które odnosiły się do pojedynczych placówek i usług w 3 miejscowościach w Wielkiej Brytanii, będących pod jedną marką Top Medical Clinic.
Przeprowadziliśmy audyt SEO, przeskanowaliśmy wcześniejsze domeny, ustaliliśmy nową strukturę działania serwisu i wdrożyliśmy tę strategię. Podczas pracy, mocno współpracowaliśmy z programistami, żeby wdrożyć wszystkie rekomendacje.
Konieczne było skontrolowanie i zaplanowanie wszystkich ustawień, które zwykle działają poprawnie w popularnych CMS-ach.
- Metatitle (tworzone automatycznie bez możliwości ręcznego wpisania)
- Hreflangi (wskazanie, że strona ma kilka wersji językowych)
- Dodanie znaczników Schema
- Tworzenie modułu umożliwiającego dodanie adresów kanonicznych
- Zasady tworzenia mapy XML
- Zasady generowania nowych linków w serwisie
- Wydzielenie zakładek “aktualności” na indywidualne dla każdej placówki, a nie jedna zakładka globalna na wszystkie placówki.
- Tworzenie modułu umożliwiającego dodanie indywidualnych zakładek, bez procesów automatyzacji.
Pomimo, że system jest oparty na dedykowanym CMSie i pojawiały się duże ograniczenia, zdołaliśmy skoordynować wszystkie prace programistyczne. Problemy i ograniczenia pojawiające się w trakcie realizacji zostały rozwiązane przez programistów na podstawie naszych plików z wytycznymi.
Wdrożenie
Razem z programistami wdrożyliśmy plan działania serwisu, opartego na analizach i researchu:
- Wdrożenie klarownego dla użytkownika i robotów Google sposobu generowania adresów URL dla 3 placówek w różnych wersjach językowych
- Wdrożenie uniwersalnych zasad generowania metadanych
- Wdrożenie hreflangów identyfikujących, w jakim języku są dane podstrony
- Zablokowanie błędnych, generowanych automatycznie przez system podstron i kodu
- Wdrożenie przygotowanego wcześniej contentplanu, wspomagającego pozycjonowanie lokalne
Stworzony system uniemożliwia dodanie osobnych tekstów i nagłówków do danej usługi w różnych placówkach. Znacznie ograniczało to nasze pole do pozycjonowania lokalnego. Rozwiązaliśmy to poprzez zastosowanie zmiennych w kodzie strony, aby w treściach i nagłówkach dla usługi w danej miejscowości, pojawiała się jej nazwa.
Podsumowanie
- Stworzenie ponad 60 tekstów w języku polskim i angielskim na zakładki usługowe
- Rozwiązanie problemu z wyświetlaniem treści, zgodnego z pozycjonowaniem lokalnym dla ponad 1000 zakładek w kilku wersjach językowych
- Stworzenie szablonu generowania nagłówków H1 w usługach, zgodnych z semantyką i zasadami pozycjonowania lokalnego
Optymalizacja i link building
Nowa strona, obsługująca wszystkie 3 placówki w kilku językach, po wdrożeniu naszych prac została opublikowana w połowie marca 2023 roku. Już w pierwszym miesiącu ruch zwiększył się o 120%, a po roku nastąpił wzrost 0 300% od momentu publikacji.
Na przeszkodzie w osiągnięciu wyniku klienta stały błędy techniczne, które były możliwe do zidentyfikowania już po publikacji strony, takie jak automatyczne tworzenie się nieistniejących stron, generujących dużą ilość 404 czy blokady indeksacji niektórych podstron usługowych.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
- Stała kontrola Google Search Console i komunikacja z programistami
- Kontrola i modyfikacja mapy XML
- Rozwiązywanie problemów w kodzie strony i indeksowanie API podstron, które Google wskazywał jako problematyczne
W część planu SEO, wchodziło przeniesienie autorytetów wcześniejszych domen klienta, do jednego serwisu, a potem ich przekierowanie. Osiągnęliśmy to przez ustawienie w pierwszej kolejności adresów kanonicznych na stare domeny i po pewnym czasie ustawienie przekierowań do strony docelowej.
Ruch na stronie
436% wzrostu ruchu od momentu publikacji nowej strony
Frazy kluczowe
TOP 10
+171 %
TOP 20
+58 %
TOP 50
+132 %
Liczba domen linkujących
171% wzrostu linkujących domen
Liczba wyświetleń
91% wzrostu w porównaniu ostatniego kwartału do poprzedniego roku
Liczba kliknięć
48,6% wzrostu w porównaniu ostatniego kwartału do poprzedniego roku
Wyniki
Firma znacząco zwiększyła liczbę potencjalnych klientów, marka jest lepiej rozpoznawalna, a to wszystko dzięki stworzeniu i optymalizacji jednego serwisu agregującego 3 placówki medyczne.
01
Połączyliśmy wiele pojedynczych domen w jeden, dobrze funkcjonujący serwis
02
Większy ruch z SEO na rynku w Wielkiej Brytanii
03
Zwiększenie świadomości i spójności marki wśród użytkowników