Zwiększ sprzedaż w internecie

Kalendarz marketingowy 2019 – Skutecznie zaplanuj cały rok

11 Gru
2018
Kalendarz marketingowy na rok 2019

W momencie planowania kampanii marketingowych warto wziąć pod uwagę daty, które odbiją się szerokim echem w świadomości konsumentów. Z tego powodu przygotowaliśmy dla was kalendarz, dzięki któremu nie opuścicie żadnego ważnego wydarzenia i przez to nie pominiecie go w planowaniu treści w social media oraz działań marketingowych dla swoich produktów.

Zaplanuj budżet na 2019 z naszym kalendarzem

Początek roku to czas, kiedy warto zaplanować budżet, a także marketing i content w social media na cały rok. Dzięki naszemu opracowaniu będziesz pamiętać o ważnych i skupiających uwagę datach, bo to właśnie wtedy wzrośnie zainteresowanie odbiorców wszelkimi działaniami w mediach. Z całą pewnością warto umiejętnie włączyć kampanie marketingowe swoich produktów do atmosfery, która wytworzy się wokół świąt i wydarzeń, które się odbędą.

Sprzedawaj i reklamuj w social media wtedy, kiedy klienci kupują

Zachęcamy was do korzystania z naszej ściągi, która pomoże wam zaplanować kampanie pod tematykę odbywających się świąt i eventów, a także sprzedawać swoje produkty wtedy, kiedy klienci kupują, to znaczy na przykład podczas Black Friday, czy Cyber Monday, a delikatnie zwolnić, kiedy klienci będą mieli puste portfele, bo przykładowo kilka dni wcześniej zakończyły się Święta Bożego Narodzenia.

Kalendarz marketingowy 2019

Poniżej przedstawiamy listę różnych eventów i świąt. Z pewnością znajdziesz te, które najlepiej pasują do tego, co oferujesz swoim klientom. Dlatego nie ograniczaj się i bierz przykład ze znanych światowych marek, które sprzedają buty sportowe w czasie, gdy odbywa się wielka impreza piłkarska lub akcesoria grillowe wtedy, gdy pierwsze wiosenne promyki słońca pozwalają nam usiąść ze znajomymi w ogrodzie.

Miesiąc Święto/event Kiedy dokładnie ?
Styczeń Nowy Rok

Blue Monday

Dzień Babci

Dzień Dziadka

Święto Trzech Króli

01 stycznia

21 stycznia

21 stycznia

22 stycznia

06 stycznia

Luty Super Bowl

Rozdanie nagród Grammy

Walentynki

Dzień singla

Dzień kota

Rozdanie Oscarów

Tłusty czwartek

Intel Extreme Masters 2019

03 lutego

10 lutego

14 lutego

15 lutego

17 lutego

24 lutego

28 lutego

28 lutego – 3 marca

Marzec Dzień Kobiet

KSW 47

Dzień Świętego Patryka

08 marca

23 marca

17 marca

Kwiecień Prima Aprillis

Dzień grzeczności za kierownicą

Wielkanoc

01 kwietnia

05 kwietnia

21 kwietnia

Maj Weekend majowy

Dzień grilla

Koncert Elton Johna w Krakowie

Eurowizja

Matury

 

Dzień Matki

1-5 maja

02 maja

04 maja

14-18 maja

6,7,9 maja, a także od 9 do 22 maja potrwają egzaminy ustne

26 maja

Czerwiec Finał Ligi Mistrzów

Dzień Dziecka

Koncert Tokio Hotel w Warszawie

Koncert Maroon 5 w Krakowie

Dzień Ojca

Koncert Backstreet Boys w Warszawie

Koncert Phil Collinsa w Warszawie

Igrzyska Europejskie 2019

Puchar Narodów Afryki

01 czerwca

01 czerwca

05 czerwca

06 czerwca

23 czerwca

24 czerwca

26 czerwca

14-30 czerwca

15 czerwca-13 lipca

Lipiec Start wakacji

Open’er Festival Gdynia

Koncert Bon Jovi w Warszawie

01 lipca

3-6 lipca

12 lipca

Sierpień Wakacje

Dzień Blogów

01 lipca – 31 sierpnia

31 sierpnia

Wrzesień Witaj szkoło 01 września
Październik Dzień nauczyciela

Halloween

14 października

31 października

Listopad Wszystkich Świętych

Zaduszki

Black Friday

Andrzejki

01 listopada

02 listopada

29 listopada

29-30 listopada

Grudzień Cyber Monday

Dzień Darmowej Dostawy

Mikołajki

Święta Bożego Narodzenia

Sylwester

02 grudnia

05 grudnia

06 grudnia

24-26 grudnia

31 grudnia

 

 

Spersonalizuj ten kalendarz według swoich potrzeb

Zachęcamy Cię, żebyś jeszcze raz przejrzał nasz kalendarz marketingowy i wybrał te eventy, które najlepiej komponują się z Twoim produktem. Wydrukuj naszą tabelkę i zaznacz wybrane wydarzenia. Które z nich pasują do angażującego posta na Facebooku, a które do kampanii w Google Ads? Następnie zastanów się ponownie nad budżetem na 2019 rok. Stwórz listę, na której w kolejności wypunktujesz wybrane przez siebie święta i eventy. Na pierwszym miejscu umieść jedno wydarzenie, w czasie którego stworzysz swoją najważniejszą kampanię, a na ostatnim to, które tylko weźmiesz pod uwagę, planując kampanię o najniższym budżecie w całym 2019 roku.

CZYTAJ TAKŻE:   Chatbot na Facebooku, czyli mój pierwszy czatbot - Kompletna Instrukcja
Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński
Autor wpisu

Specjalista Marketingu w Rise360. Specjalista Google AdWords. Trochę też projektuje i pisze. Zwolennik diety paleo. W wolnym czasie czyta książki psychologiczne. W nocy nie śpi, bo planuje kolejne kampanie marketingowe.