Kompedium wiedzy Google Ads - Kampanie lokalne na mapach Google

Kampanie lokalne na mapach Google – Kompedium wiedzy Google Ads

Jednym z nowszych typów kampanii możliwych do uruchomienia w systemie Google Ads są kampanie lokalne. 

Głównym założeniem działania kampanii lokalnych jest dostarczenie klientowi korzyści w postaci generowania dodatkowych konwersji lokalnych. Przez konwersję lokalną rozumiemy zwiększenie zaangażowania użytkowników prowadzące do odwiedzenia ich sklepu stacjonarnego lub lokalizacji ich biznesu.

Wymagania dot. uruchomienia kampanii lokalnych

Aby na naszym koncie Google Ads włączyć kampanie lokalne, powinniśmy spełnić konkretne wymagania.

Sprawdźmy, czy:

  • Posiadamy konto w kraju, który umożliwia uruchomienie kampanii lokalnych
  • nasze konto Google Ads jest spięte z profilem w Google Moja Firma
  • na koncie są aktywne rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji
  • na koncie znajduje się cel mierzący odwiedziny użytkowników w sklepie
  • zebraliśmy odpowiednią ilość wyświetleń i kliknięć pozwalającą zweryfikować jaki procent osób odwiedził sklep stacjonarny po interakcji z reklamą.

Miejsca wyświetlania reklam lokalnych

Kompleksowe działanie tego typu kampanii promujące nasz biznes we wszystkich największych usługach Googla tj. sieć wyszukiwania i reklamowa (Search i GDN), sieć Youtube oraz Mapy Googla powoduje szeroką ekspozycję naszego biznesu.

Miejsca wyświetlania reklam lokalnych

Jak utworzyć kampanię lokalną?

Po spełnieniu stosownych wytycznych mamy możliwość utworzenia kampanii lokalnej na swoim koncie.

Kampanię lokalną tworzymy w bardzo podobny sposób jak inne podobne typy kampanii w Google Ads.

Przechodzimy do zakładki Kampanie oraz wybieramy typ Lokalna.

Następnie wybieramy lokalizację lub grupy lokalizacji, które będziemy promować w naszej kampanii.

Kolejno wybieramy nazwę kampanii, język oraz budżet.

Jak widać, jedynym wyborem strategii określania stawek jest, automatyczna strategia maksymalizuj liczbę konwersji.

Następnie wybieramy, pod które konwersje ma być zoptymalizowana kampania.

W kolejnym kroku przechodzimy do utworzenia reklamy lokalnej.

Tworzenie tego typu reklamy jest bardzo zbliżone do utworzenia reklamy elastycznej w sieci reklamowej Google.

Podajemy kolejno:

  • końcowy url– adres witryny internetowej, do którego będzie prowadzić reklama
  • ścieżka wyświetlania – opcjonalne pole, w którym możemy dopisać dodatkowe słowa kluczowe
  • nagłówki max. 30 znaków
  • teksty reklam max. 60 znaków
  • wezwania do działania tzw. call to action max. 11 znaków.

Reklama musi zostać również uzupełniona o materiały graficzne w formie kwadratów i prostokątów. Rekomendowany wymiar grafik to 1200 × 628.

Musimy dodać co najmniej 1 obraz (max. 20) i jedno logo (max. 5).

Co ważne. Aby dodać nasz zasób reklamowy do kampanii, musimy obligatoryjnie uzupełnić ją o przynajmniej jeden film video.

Podsumowanie 

Jak widać, samo techniczne utworzenie kampanii lokalnej nie należy do najtrudniejszych.

Jednak aby osiągać maksymalną ilość korzyści poniesionych z wydatków na ten typ kampanii, warto byłoby zlecić jej obsługę agencji specjalizującej się w obsłudze kampanii Google Ads.

Specjalista cyklicznie nadzoruje i optymalizuje kampanie, dzięki czemu jesteśmy w stanie osiągać w kolejnych okres większą ilość konwersji oraz niższy koszt pozyskania konwersji.

Jeśli jesteś zainteresowany utworzeniem oraz optymalizacją kampanii lokalnej zapraszamy do kontaktu z nami.

Udostępnij

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?