Jak działa wysyłanie wiadomości przez Google Moja Firma.

Wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Google Moja Firma. Jak to działa?

Pozycjonując swoją stronę internetową, na pewno masz profil w Google Moja Firma. Jednym z ciekawych rozwiązań, dostępnych w ramach wizytówki są Wiadomości. Za ich pomocą internauta może wysłać do Ciebie zapytania z poziomu wyniku wyszukiwania lub z profilu Google Maps. To nowy sposób na dotarcie do klienta. Sprawdź, jak to działa.

Jakie są największe korzyści korzystania z czatu w Google Moja Firma?

Udostępnienie opcji wysyłania wiadomości z profilu GMF daje Ci dodatkową formę kontaktu z klientami. Nie muszą oni wchodzić na stronę WWW czy też korzystać z innej formy zapytania. Natomiast włączenie tego rozwiązania ma sens wyłącznie wówczas, gdy zamierzasz odpowiadać na te wiadomości. Jeśli internauta będzie czekać długo na informację zwrotną albo w ogóle jej nie otrzyma, to nie podziała to pozytywnie na opinię o Twojej firmie. 

Dlaczego nie widzę opcji Wyślij wiadomość na profilu GMF?

Funkcja Wiadomości jest włączona, ale w wizytówce nie widzisz takiej opcji? Nie szukaj jej na komputerze. Sprawdź, jak wygląda wizytówka na smartfonie. W widoku w wyszukiwarce Google zobaczysz Rozpocznij czat:

Natomiast po wejściu w szczegóły profilu w Google Maps dostępna będzie opcja Czat. 

Wiadomości w Google Moja Firma – jak to działa?

Dzięki włączeniu opcji Wiadomości internauci będą mogli w każdej chwili do Ciebie napisać z profilu Google Moja Firma. Wcześniej ta funkcja była długo testowana. Po jej aktywowaniu internauta zobaczy opcję Czat lub Rozpocznij czat. Jak sprawdzić, czy masz włączoną tę funkcję? Żeby to zrobić:

  1. Zaloguj się na https://business.google.com/ i wybierz profil firmy. 
  2. Kliknij w menu po lewej stronie Wiadomości. Jeśli nie masz włączonej tej funkcji, to wtedy wyświetli Ci się taki komunikat, jak na poniższym screenie. Żeby ją aktywować, naciśnij Włącz czat. 
  1. Po aktywowaniu tej opcji zobaczysz taki komunikat, jak poniżej:
  1. Następnie kliknięcie Wiadomości w lewym menu spowoduje wyświetlenie takich możliwości, jak na poniższym screenie. Wybierz Ustawienia czatu. 
  1. Tutaj masz opcję włączenia/wyłączenia czatu. Warto aktywować funkcję Wysyłaj potwierdzenia przeczytania. Dzięki temu nadawca otrzyma informację, że wiadomość dotarła do Ciebie. Warto również dodać notkę powitalną, którą internauta zobaczy, kiedy będzie chciał do Ciebie napisać. 
  1. W przyszłości, kiedy będziesz chciał wprowadzić zmiany w ustawieniach czatu, takie opcje znajdziesz po kliknięciu ikony koła zębatego. Jeśli dojdziesz do wniosku, że ta funkcja nie jest Ci potrzebna, to po prostu możesz ją wyłączyć. 

Jak sprawdzić wiadomości w Google Moja Firma?

Masz kilka możliwości. Co istotne, będziesz otrzymywać powiadomienia o otrzymanych wiadomościach. 

Sprawdź wiadomości na smartfonie

Masz w telefonie dodane to samo konto Google, którym logujesz się do profilu Google Moja Firma? Zatem informacje o wiadomościach będą Ci się wyświetlać automatycznie, o ile masz zainstalowane aplikację Mapy Google. Możesz je również w każdej chwili sprawdzić. W tym celu:

  1. Otwórz aplikację Mapy Google.
  2. W prawym dolnym rogu kliknij Najnowsze.
  1. Następnie na górze wybierz Wiadomości.
  1. Wiadomości podzielone są na Prywatne i Firmowe. W firmowych wymienione jest, dla których profili nie masz włączonego czatu. Wystarczy wybrać dany profil, aby sprawdzić wiadomości. 

Sprawdzenie wiadomości w profilu Google Moja Firma

W tym przypadku do pokonania jest prawie taka sama ścieżka jak przy weryfikacji, czy masz włączoną opcję czatu. Zatem:

  1. Zaloguj się na https://business.google.com/ i wybierz profil firmy, dla którego chcesz zobaczyć wiadomości.
  2. Kliknij w menu po lewej opcję Wiadomości, aby je zweryfikować. 

Sprawdzenie przez przeglądarkę Google

Aby skorzystać z tej opcji, musisz być zalogowany na konto Google, na którym masz daną wizytówkę. Możesz wyszukać nazwę firmy i wtedy najczęściej wyświetli się taka opcja jak poniżej. Ewentualnie użyj zapytania „moja firma” i wtedy powinna pokazać Ci się lista profili, które masz w GMF. Wystarczy, że klikniesz Wyświetl profil. W kolejnych krokach:

  1. Kliknij Klienci.
  1. Wybierz Wiadomości – to wystarczy, aby je sprawdzić. 

Wiadomości w Google Moja Firma – czy warto?

To zdecydowanie dobry pomysł, ale tylko wtedy, gdy zamierzasz systematycznie odpowiadać na pytania klientów. Włącz czat, sprawdź, czy ta funkcja spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli nie, to możesz ją w każdej chwili wyłączyć. To jednak ciekawa, dodatkowa opcja, która może zainteresować Twoich klientów. 

Udostępnij
book-mockup

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?