Witamy w Rise360 Business & Marketing

Sprawdzone Strategie Reklamy Klikalnej – 0,02 Za Kliknięcie!?

30 Gru
2016

Czy to możliwe, żeby reklama kosztowała 2 grosze za kliknięcie? Słownie dwa grosze. Tak, to możliwe. Reklama na Facebooku czy Google AdWords cechuje się tym, że dobrze prowadzona, jest bardzo tania. Poniżej zapoznasz się ze sprawdzonymi strategiami reklamy klikalnej. Dowiesz się jak niskim kosztem przeprowadzić kampanię. Na końcu napiszę jak możesz spróbować przeprowadzić swoją pierwszą optymalną kampanię na Facebooku.

tania reklama facebook

 

Nie musisz czytaj tego poradnika. Możesz utworzyć reklamę, która pochłonie cały budżet bez wymiernych efektów. Myślę jednak, że nie o to Ci chodzi. Jeżeli chcesz poznać skuteczne strategie reklamy klikalnej, przeczytaj ten wpis do końca.

Strategia minimalizowania kosztów

Strategie są różne, ale przede wszystkim celem kampanii jest zarobienie jak najwięcej, przy jak najniższych kosztach. Kiedy nie możemy mierzyć przychodu z reklamy(np. celem jest zwiększenie świadomości marki) pozostaje nam minimalizować koszty. Jak możemy to zrobić?

Metoda 1#: Ciekawa treść – Życzenia składamy w dniu urodzin

Nasze reklamy powinny być ciekawe. Dać jakąś wartość, być napisane dla odbiorców. Treści ciekawe, to treści chętnie klikalne, a konsekwencji tanie. Życzenia składamy konkretnie w dniu urodzin, a treści tworzymy dla konkretnych osób. Na Facebooku ostatnimi czasu popularne są Reakcje Na Żywo. Polega to na tym, że odbiorcy mogą głosować np. za ulubionym modelem auta poprzez reakcje na Facebooku – polubienie: Porsche, serduszo: Audi, zadziwienie: Mercedes. Poniżej poradnik jak takie głosowanie na żywo zrobić na Waszym fan page(konto na fasttony.es możesz dostać za darmo na próbny okres 14 dni):

Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: “to zostało napisane specjalnie dla mnie”.
Jamie Turner

Metoda 2#: Super Target – Reklamy wycelowane przez karabin snajperski

snajper celowanie reklam

Jeżeli mamy mały budżet na reklamę, powinniśmy być jak snajperzy. Celujmy tylko tam, gdzie tak naprawdę możemy trafić w 10! O wiele bardziej opłaca się wyświetlenie reklam osobom już zainteresowanym naszym produktem lub usługą, aniżeli próbować sprzedać go osobom, które nie znają naszej marki. Cel reklam: Twoi obecni fani(+ ewentualnie ich znajomi).

 

Metoda 3#: Kampanie Wysokobudżetowe – Precyzyjna chirurgia

chirurg precyzja

Kiedy robimy dużą kampanię musimy dotrzeć do wielu osób. Nasze podstawowe założenia co do grupy docelowej mogą okazać się mylne. Często przy ogólnych grupach docelowych tylko kilka procent, to osoby tak naprawdę zainteresowane naszą ofertą. Dlatego warto najpierw przeprowadzić diagnozę naszego pacjenta-reklamy – Kampanię testową z małym budżetem(kilkadziesiąt-kilkaset złotych), która będzie trwała kilka dni. Dowiemy się z niej(Facebook Insight, Google Analytics):

  • kiedy(dzień tygodnia, godzina) jest najwięcej kliknięć
  • zobaczymy dane demograficzne naszych Klientów(wiek, status, wykształcenie, miejsce zamieszkania)
  • dodatkowe zainteresowania

 

Po kampanii testowej możemy zawęzić grupę odbiorców według zainteresowań, demografii, harmonogramu czasu i na tej podstawie uruchomić główną kampanię z większym budżetem.

 

Metoda 4# – Niech Facebook pracuje, kiedy my pijemy kawę

kawa

Ogólnie wszystkie programy reklamowe mają systemy optymalizacji konwersji/kliknięć/wyświetleń itd. Efektem jest, że kiedy odpalamy reklamę z małym budżet(najlepiej na sprawdzoną grupę odbiorców), to system optymalizacji będzie się starał wycisnąć z reklam jak najwięcej efektów.

 

MIT!

Kampanie z wielkimi budżetami z dużymi zasięgami niekoniecznie są bardziej opłacalne od mniejszych, zoptymalizowanych kampanii. Kiedy ustawimy ogólną grupę docelową i duży budżet reklamy, to system reklamowy szybko wyda nasz dzienny budżet, bo będzie się wyświetlał każdemu. Kiedy nie mamy możliwości zoptymalizowania kampanii(Metoda 3# na snajpera), możemy włączyć rozliczanie według stawki za konwersję – system reklamowy będzie wtedy optymalizował wyświetlanie reklam, żeby konwersja(czyli cel kampanii, np. zakup w sklepie internetowym) kosztowała przykładowo, maksymalnie 20zł.

 

BONUS #1: Wskazówka:

W systemie AdWords, reklamy graficzne można celować na wybrane strony internetowe tak, żeby baner wyświetlał się tylko na dużych blogach i portalach związanych z daną branżą. Jeżeli portale są często odwiedzane, generują duży ruch, to możemy zastosować strategię małych stawek za kliknięcie/impresje. Efektem jest to, że nasze reklamy będą się wyświetlały wtedy, kiedy nasza konkurencja nie daje już rady, czyli kiedy zabraknie im dziennego budżetu lub dani użytkownicy danego dnia nie wykazali zainteresowania ich reklamą. W ten sposób możemy zaprezentować naszą ofertę na prestiżowych i dużych portalach.

 

BONUS #2: Poradnik krok po kroku jak poprowadzić swoją pierwszą optymalną kampanię na Facebooku

uczyć się

  1. Stwórz interesującego posta z ciekawą grafiką lub zdjęciem oraz tekstem. Jeżeli prowadzisz zakład fryzjerski, dobrym pomysłem będzie np. zaprezentować propozycje popularnych fryzur na sylwestra lub poradnik dbania o włosy. Grafikę za darmo możesz znaleźć na pixabay.com oraz stocksnap.io
  2. W grafice nie zamieszczaj dużo tekstu. Facebook ogranicza zasięgi postów z takimi grafikami.
  3. Posty, w których treści zawarte są emoji, są chętniej klikane przez odbiorców. Użyj 3 emoji przy tworzeniu swojego posta. Listę emoji znajdziesz tutaj: http://getemoji.com
  4. Ustaw reklamę celując w swoich fanów i ich znajomych. Budżet ustaw na 5zł dziennie. Kampania niech trwa 7 dni.
  5. Podziel się swoimi efektami w komentarzu poniżej! 😃

 

Masz pytania co do prowadzenia kampanii reklamowych w internecie? Napisz na b@rise360.pl lub odezwij się do mnie na Facebooku.

Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński
Autor wpisu

Specjalista Marketingu w Rise360. Specjalista Google AdWords. Trochę też projektuje i pisze. Zwolennik diety paleo. W wolnym czasie czyta książki psychologiczne. W nocy nie śpi, bo planuje kolejne kampanie marketingowe.