Jak generujemy wzrosty w sprzedaży dla branży budowalnej.
Klient
TrokenTech to ecommerce w branży budowlanej oferujący chemię budowlaną, który operuje na rynku polskim od 12 lat. Firma posiada wyłączność na handel kilkoma markami na terenie Polski, a także jest producentem własnych produktów. TrokenTech obsługuje także lokalnie swoich klientów w siedzibach we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie.
+66%
więcej dodań do koszyka
+45%
więcej sprzedaży przez sklep
233%
więcej sprzedaży przez dział handlowy
Pozycjonowanie
Klient nawiązał z nami współpracę, ponieważ poprzednia agencja SEO spowodowała duże spadki w ruchu i pozycjach, których nie potrafili odzyskać:
W pierwszej kolejności musieliśmy wykonać detoks toksycznych linków uruchamiając nasze skanery backlinków. Zrzekaliśmy się ich metodą disavow w Google Search Console. Następnie musieliśmy przyspieszyć sklep, aby Google zaoszczędził budżet indeksowania i przyznał sklepowi wyższe pozycje (czasami robot Google musiał czekać nawet 15 sekund na otrzymanie kodu strony). Kolejny krokiem było opracowanie całego drzewka menu z najważniejszymi elementami pod pozycjonowanie: nagłówkami h1, h2, h3, adresem url, miejscem w hierarchii, słowami kluczowymi wspierającymi główną frazę. Na tej podstawie wdrożyliśmy nowe menu oraz zaczęliśmy pisanie tekstów na specjalistyczny i techniczny temat chemii budowlanej.
01
Nowy sklep internetowy
W 7 miesięcy wykonaliśmy dla klienta projekt nowego sklepu i wdrożyliśmy go na platformie WooCommerce
02
Pozycjonowanie AI
Uruchomiliśmy dla klienta pozycjonowanie, dzięki czemu zwiększył widoczność w Google.
03
Google Shopping Ads
Odpaliliśmy kampanie produktowe w Google Ads.
Byliśmy w szoku, że copywriterzy Rise360 po rozmowie z naszymi handlowcami potrafią napisać artykuł na bardzo techniczne tematy, gdzie tak naprawdę często nie musieliśmy nawet poprawiać takiego tekstu. To miłe zaskoczenie!
Aleksandra Wyporkiewicz
manager TrokenTech
Wzrosty wyników w pierwszych miesiącach działań
Wdrożyliśmy także technologię AI w pozycjonowaniu, która stale i regularnie zwiększała widoczność sklepu w Google. Efekt od rozpoczęcia współpracy:
Dzięki temu klient w trakcie pierwszego roku współpracy zwiększył widoczność w Google:
Top3
389
→779
po roku współpracy
Top3
1269
→2185
po roku współpracy
Top3
4425
→8029
po roku współpracy
Rezultaty
Rezultat sprzedażowy, dzięki ruchowi z pozycjonowania:
+120,1%
więcej telefonów do działu handlowego
+54,66
więcej zapytań mailowych
+319%
więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie
Reklama Google Ads
Google Analytics
Niestety poprzednia agencja nie wdrożyła poprawnie ani analityki w Google Analytics, ani zbierania danych do kampanii produktowych w Google Ads. Przez to kampanie nie działały wydajnie, lecz losowo pokazywały produkty klientom sklepu w remarketingu. Poprawiliśmy analitykę i dodaliśmy prawidłowe kody pod kampanie shopping ads.
Uporządkowanie konta
Następnie musieliśmy poprawić strukturę konta. Na koncie było zbyt wiele kampanii w porównaniu do dostępnego budżetu. Powodowało to stagnację w rozwoju konta oraz problemy z ustalaniem budżetu podczas spotkań.
Ustawienie kampanii
Podzieliliśmy konto na kampanie na główne kategorie w menu (które opracowaliśmy wcześniej), a nich umieściliśmy grupy reklam podzielone na najważniejsze podkategorie. Dodaliśmy także kampanie w remarketingu, kampanie dynamiczne i produktowe.
Oszczędność
Wykluczyliśmy także nazwy firm konkurencji, gdyż nie przynosiły żadnej sprzedaży, a pożerały 20% budżetu miesięcznie. Aby oszczędzić budżet wdrożyliśmy także system click-antyfraud, który blokował kliknięcia w reklamy botów oraz konkurencji. To przyniosło dodatkowe 20% zaoszczędzonego budżetu.
Wyniki w pierwszych miesiącach współpracy
Zmian było tyle, że cały zespół musiał pracować 4 miesiące nad wprowadzeniem nowo opracowanej strategii. W rezultacie klient otrzymał zastrzyk sprzedaży i nowych zapytań dla działu handlowego:
+100,4%
wzrostu konwersji z ruchu z reklam Google Ads
+184,6%
więcej zakupów
+183,8%
większej wartości sprzedaży
Osiągnęliśmy to z zaledwie 4% większym budżetem, porównując do poprzedniego roku 2019!
Wyniki współpracy w perspektywie długoterminowej
Klient często sprzedaje duże partie produktów dla deweloperów, fabryk, gdzie sprzedaż odbywa się mailowo lub telefonicznie:
+222,8%
więcej telefonów do działu handlowego
+124,5%
więcej zapytań mailowych
+324%
więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie
Zmiana strategii w Google Ads była ogromnym sukcesem sprzedażowym dla klienta.
Ty też chcesz osiągać
z nami takie rezultaty?
Zostaw nam prośbę o kontakt a postaramy się odpowiedzieć w ciagu 24 godzin.
Nowy sklep na Presta Shop
Stworzyliśmy dla klienta nowy sklep internetowy, którego statystyki wyglądają następująco: +35% dodań do koszyka -p.p. 11% współczynnika odrzuceń +138% przejść do zakładki kontakt klientów B2B +160% wysłanych zapytań ofertowych od klientów
Wyniki
Firma znacząco poprawiła sprzedaż internetową poprzez pozycjonowowanie Google AI, Google Ads.
zwiększyliśmy sprzedaż
zwiększyliśmy ruch z Google
poprawiliśmy UX i CRO(konwersję) w sklepie klienta
Prowadzisz podobny biznes i chcesz osiągać takie rezultaty?