Jak generujemy wzrosty
w sprzedaży dla branży budowalnej.

Ecommerce
SEO/SEM

Klient

TrokenTech to ecommerce w branży budowlanej oferujący chemię budowlaną, który operuje na rynku polskim od 12 lat. Firma posiada wyłączność na handel kilkoma markami na terenie Polski, a także jest producentem własnych produktów. TrokenTech obsługuje także lokalnie swoich klientów w siedzibach we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie.

+66%

więcej dodań do koszyka

+45%

więcej sprzedaży przez sklep

233%

więcej sprzedaży przez dział handlowy

Pozycjonowanie

Klient nawiązał z nami współpracę, ponieważ poprzednia agencja SEO spowodowała duże spadki w ruchu i pozycjach, których nie potrafili odzyskać:

W pierwszej kolejności musieliśmy wykonać detoks toksycznych linków uruchamiając nasze skanery backlinków. Zrzekaliśmy się ich metodą disavow w Google Search Console. Następnie musieliśmy przyspieszyć sklep, aby Google zaoszczędził budżet indeksowania i przyznał sklepowi wyższe pozycje (czasami robot Google musiał czekać nawet 15 sekund na otrzymanie kodu strony).

Kolejny krokiem było opracowanie całego drzewka menu z najważniejszymi elementami pod pozycjonowanie: nagłówkami h1, h2, h3, adresem url, miejscem w hierarchii, słowami kluczowymi wspierającymi główną frazę.

Na tej podstawie wdrożyliśmy nowe menu oraz zaczęliśmy pisanie tekstów na specjalistyczny i techniczny temat chemii budowlanej.

01

Nowy sklep internetowy

W 7 miesięcy wykonaliśmy dla klienta projekt nowego sklepu i wdrożyliśmy go na platformie WooCommerce

02

Pozycjonowanie AI

Uruchomiliśmy dla klienta pozycjonowanie, dzięki czemu zwiększył widoczność w Google.

03

Google Shopping Ads

Odpaliliśmy kampanie produktowe w Google Ads.

Byliśmy w szoku, że copywriterzy Rise360 po rozmowie z naszymi handlowcami potrafią napisać artykuł na bardzo techniczne tematy, gdzie tak naprawdę często nie musieliśmy nawet poprawiać takiego tekstu. To miłe zaskoczenie!

Aleksandra Wyporkiewicz

manager TrokenTech

Wzrosty wyników w pierwszych miesiącach działań

Wdrożyliśmy także technologię AI w pozycjonowaniu, która stale i regularnie zwiększała widoczność sklepu w Google. Efekt od rozpoczęcia współpracy:

Dzięki temu klient w trakcie pierwszego roku współpracy zwiększył widoczność w Google:

Top3

389

779

po roku współpracy

Top3

1269

2185

po roku współpracy

Top3

4425

8029

po roku współpracy

Rezultaty

Rezultat sprzedażowy, dzięki ruchowi z pozycjonowania:

+120,1%

więcej telefonów do działu handlowego

+54,66

więcej zapytań mailowych

+319%

więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Reklama Google Ads

Google Analytics

Niestety poprzednia agencja nie wdrożyła poprawnie ani analityki w Google Analytics, ani zbierania danych do kampanii produktowych w Google Ads. Przez to kampanie nie działały wydajnie, lecz losowo pokazywały produkty klientom sklepu w remarketingu. Poprawiliśmy analitykę i dodaliśmy prawidłowe kody pod kampanie shopping ads.

Uporządkowanie konta

Następnie musieliśmy poprawić strukturę konta. Na koncie było zbyt wiele kampanii w porównaniu do dostępnego budżetu. Powodowało to stagnację w rozwoju konta oraz problemy z ustalaniem budżetu podczas spotkań.

Ustawienie kampanii

Podzieliliśmy konto na kampanie na główne kategorie w menu (które opracowaliśmy wcześniej), a nich umieściliśmy grupy reklam podzielone na najważniejsze podkategorie. Dodaliśmy także kampanie w remarketingu, kampanie dynamiczne i produktowe.

Oszczędność

Wykluczyliśmy także nazwy firm konkurencji, gdyż nie przynosiły żadnej sprzedaży, a pożerały 20% budżetu miesięcznie. Aby oszczędzić budżet wdrożyliśmy także system click-antyfraud, który blokował kliknięcia w reklamy botów oraz konkurencji. To przyniosło dodatkowe 20% zaoszczędzonego budżetu.

Wyniki w pierwszych miesiącach współpracy

Zmian było tyle, że cały zespół musiał pracować 4 miesiące nad wprowadzeniem nowo opracowanej strategii. W rezultacie klient otrzymał zastrzyk sprzedaży i nowych zapytań dla działu handlowego:

+100,4%

wzrostu konwersji z ruchu z reklam Google Ads

+184,6%

więcej zakupów

+183,8%

większej wartości sprzedaży

Osiągnęliśmy to z zaledwie 4% większym budżetem, porównując do poprzedniego roku 2019!

Wyniki współpracy w perspektywie długoterminowej

Klient często sprzedaje duże partie produktów dla deweloperów, fabryk, gdzie sprzedaż odbywa się mailowo lub telefonicznie:

+222,8%

więcej telefonów do działu handlowego

+124,5%

więcej zapytań mailowych

+324%

więcej wysłanych zapytań ofertowych przez formularz na stronie

Zmiana strategii w Google Ads była ogromnym sukcesem sprzedażowym dla klienta.

""

Ty też chcesz osiągać
z nami takie rezultaty?

Zostaw nam prośbę o kontakt a postaramy się odpowiedzieć w ciagu 24 godzin.

    Nowy sklep na Presta Shop

    Stworzyliśmy dla klienta nowy sklep internetowy, którego statystyki wyglądają następująco:

    +35% dodań do koszyka

    -p.p. 11% współczynnika odrzuceń

    +138% przejść do zakładki kontakt klientów B2B

    +160% wysłanych zapytań ofertowych od klientów

    Wyniki

    Firma znacząco poprawiła sprzedaż internetową poprzez pozycjonowowanie Google AI, Google Ads.

    zwiększyliśmy sprzedaż

    zwiększyliśmy ruch z Google

    poprawiliśmy UX i CRO(konwersję) w sklepie klienta

    Prowadzisz podobny biznes i chcesz osiągać takie rezultaty?

    Cookies?

    Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
    Błażej Katarzyński

    Potrzebujesz konsultacji?